Senaste nytt

Award tickets till Asien i December/Januari?

joa

Medlem
Har inte bokat någon award ticket sedan övergången till Skyteam.
"Förr i tiden"var det sällan problem att få ihop något vettigt om man var ok med att flyga ekonomi.
Är det generellt sämre tillgång nu? Känns rent allmänt inte som att Skyteam är så starka österut som man vara inom Star Alliance.
Hade en tanke om att dra till Thailand, Malaysia eller Filipinerna i December över jullovet ca 3 veckor, men det verkar inte helt lätt (läs omöjligt med de sökkunskaper jag har). 4 personer.
Några kreativa ideér eller är det a lost case att tro att man skall kunna komma iväg österut?

Har inte bokat någon award ticket sedan övergången till Skyteam.
"Förr i tiden"var det sällan problem att få ihop något vettigt om man var ok med att flyga ekonomi.
Är det generellt sämre tillgång nu? Känns rent allmänt inte som att Skyteam är så starka österut som man vara inom Star Alliance.
Hade en tanke om att dra till Thailand, Malaysia eller Filipinerna i December över jullovet ca 3 veckor, men det verkar inte helt lätt (läs omöjligt med de sökkunskaper jag har). 4 personer.
Några kreativa ideér eller är det a lost case att tro att man skall kunna komma iväg österut?
Börja med mallen som finns här :)

Finns det en sån?
Var ju en par generellt ställda frågor också...

Bokar själv awards i både OneWorld (via BA och Finnair) , Sky Team (SAS) och Star Alliance (LH, Avianca Lifemiles och Aegean). Före pandemin - och delvis under den - fanns det ofta gott om Awards. Med lite framförhållning gick det även att få biljetter vid storhelger. Numera är det torka - överallt. Business är numera en bristvara, och även ekonomi kan vara svårt. Att boka runt jul/nyår/påsk etc. är fortfarande möjligt, men kräver oftast (mycket) god framförhållning och viss flexibilitet kring resdatum och resmål/resväg. Många som på forumet helt berättigat klagar över bristande tillgång på Awards i Sky team verkar inte medvetna om att tillgången försämrats överlag. Allra mest besviken är jag över Lufthansas Miles & More, som gått från oerhört bra tillgång på awards på "mina" frekventa resmål (om än dyra) till att det ofta inte finns något alls.

Toppen