Senaste nytt

Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

Noterade frågor jag inte kommer ihåg sedan tidigare i gästenkät:

* Visste du att du som Platinum-medlem nu tjänar fler Spenn per köp hos Strawberry?

Kanske denna fanns tidigare.

* Jag tycker att intjäningsnivån är rättvis för min medlemsnivå

Denna har jag inte svarat på tidigare. Även om jag valde sämsta betyget så kom ingen fritextruta upp.... (vilket det gör på andra frågor om man väljer ett negativt betyg). "Vi vill veta vad du tycker, men vi vill inte höra för mycket kritik"(?).

Någon med erfarenhet kring medlemsförmåner om man bokar Strawberry-hotell genom hotels.com? Dvs kan man slippa spenn men erhålla tex voucher, sen utcheckning osv genom att efter genomförd bokning be hotellet lägga till medlemsnumret?

Någon med erfarenhet kring medlemsförmåner om man bokar Strawberry-hotell genom hotels.com? Dvs kan man slippa spenn men erhålla tex voucher, sen utcheckning osv genom att efter genomförd bokning be hotellet lägga till medlemsnumret?
Du ska inte fått förmånerna då när du bokar genom 3e part. Men ibland gör folk fel

Nja fel och fel, en rumsuppgradering för statusmedlem som fortsatt vill ha lite kickback genom bokning med vadsomhelst 3e part har jag fått ibland och det är väl egentligen helt ok agerande det av repan.

Nja fel och fel, en rumsuppgradering för statusmedlem som fortsatt vill ha lite kickback genom bokning med vadsomhelst 3e part har jag fått ibland och det är väl egentligen helt ok agerande det av repan.
Som sagt, ibland får man en del förmåner, även om man inte har rätt till dom.

Absolut men vill som sagt inte kalla det “fel” med en rumsuppgradering till en gäst som ändå betalat ett rum och har en lång historik med status. Jag känner ett antal Strawberry anställda som också tycker nya katastrofprogrammet är totalt åt helvete.

Jag har tack och lov sluppit boka Strawbery med Hotels flera månader nu då jag haft bra Scandic hotell med hög kickback, men har fått uppgraderingar tidigare i år. Tackar för det och ser det som en fin gest av repan. :)

Ibland finns det ju en diskrepans mellan de tryckta reglerna och verkligheten som vi som hänger här gärna testar. Spennen är ointressanta men annat kan ju vara trevliga bonusar.

Bokningsnumret man får från Hotels.com går att lägga in i Strawberry appen, så de ser vilken status man har, men de ser även att det är en extern bokning! Så inga vouchers eller liknande förmåner, men mindre uppgraderingar brukar man kunna få, vilket räcker gott för mig.
Övriga funktioner i appen, tex utcheckning, har inte fungerat för mig.

Begränsningen av medlemsförmåner gäller främst vid bokningar via OTAs och inte nödvändigtvis alla tredjepartsaktörer. När jag bokar via jobbets resebyrå får jag alltid mina förmåner, inklusive voucher och uppgraderingar.

Begränsningen av medlemsförmåner gäller främst vid bokningar via OTAs och inte nödvändigtvis alla tredjepartsaktörer. När jag bokar via jobbets resebyrå får jag alltid mina förmåner, inklusive voucher och uppgraderingar.

Samma här, förutom när jag råkade kricka på ett pris i bokningsystemet som hade en liten suddig text... "Amadeus value hotel"

1759131166273.png

Då förvandlades bokningen via "seriös" affärsresebyrå till en sunkig OTA bokning och man fick inga förmåner och poäng.
Var på er vakt.... :cool:

Toppen