CPH-HAM borde väl också kunna ligga rätt så bra till, men kanske något längre än ovanstående.Vilka är SAS kortaste internationella rutter enligt tidtabell?
ARN-TKU är 55 min med ATR72, CPH-GOT är 45 min med A320 och 50 min med E195. Nåt jag missat?
Jag borde kanske boka ARN-TKU för att testa C i ATR.![]()
Jo, det tycker ju jag att det skulle vara. Men det blir väl inte fritt säte bredvid, så därför undrar jag vad servicen blir i praktiken. Kan de och vill de ge full business service?Borde väl vara "full" affärsklass? T ex flyger man Stockholm-Trondheim 1h 35m med ATR.
Visa bifogad bild 168190
Skall flyga GOT-CPH den 2a Oktober så får se hur det ser ut då, det står ju som nämnts 45 min i tidtabellen men effektiv tid i luften är knappt 25 min med en A320, speciellt om det blåser från söder både i Göteborg oh Köpenhamn då kan man komma ner i knappt 20 min, taxi är ju inte så långt på Landvetter eller i KöpenhamnGOT-CPH är nog kortaste.
Från SAS sida har man ju gått ut med att det ska vara Business-servering på alla internationella flyg, utan undantag, så då väntar vi med spänning.
Jag minns ett flyg med Lufthansa FRA-STR som är betydligt kortare än cph-got, med full business service på 4 fulla rader business (16 passagerare). Så det går definitivt att göra. Om sas klarar det är en annan fråga - särskilt på dag 2 av det nygamla...Skall flyga GOT-CPH den 2a Oktober så får se hur det ser ut då, det står ju som nämnts 45 min i tidtabellen men effektiv tid i luften är knappt 25 min med en A320, speciellt om det blåser från söder både i Göteborg oh Köpenhamn då kan man komma ner i knappt 20 min, taxi är ju inte så långt på Landvetter eller i Köpenhamn
Fast gardinen ska ju vara fördragen. När den väl är det så sitter den inte så mycket ivägen.Angående gardinen så blir numera platsen bakom (C) flighten sämsta plats. Rent generellt såg det riktigt tråkigt ut - det blir inte mycket till avskiljare.
![]()