Senaste nytt

Saknade poäng på juli-fakturan - SAS Eurobonus Mastercard premium

Ichats

Ny medlem
Är det någon annan som har märkt att SAS Eurobonus Mastercard har skickat fel antal poäng i september, för juli-fakturan som betalades i augusti? Jag verkar sakna minst 5000 poäng.

Pratar vi bonus- eller nivåpoäng?

Får inte ihop det du skriver. Bonuspoängen för köp genomförda i juli betalades ut i början av augusti. Nivåpoängen en månad senare.

Inga felaktigheter hos mig.

Är det någon annan som har märkt att SAS Eurobonus Mastercard har skickat fel antal poäng i september, för juli-fakturan som betalades i augusti? Jag verkar sakna minst 5000 poäng.
Hur har du gjort när du räknat fram antal poäng du förväntat dig? Det är klurigt eftersom det inte följer månad. Om man tex tar funktionen på SEB sidan och summerar transaktioner och intjänade poäng för månadsperioden aug-aug så får man inte med exakt samma transaktioner som överförs i början av september.

Med det sagt tycker jag också att jag har fått ovanligt lite poäng. Jag har dock någon/några transaktioner som faller i gränslandet både i början och slutet av perioden och har inte kontroll-räknat noggrannt. Men som sagt ovanligt stor diff för mig. Tycker till och med att jag minns det som att en av posterna med bonuspoäng som kom in 2/9 var större än vad den nu är när jag kollar

Last edited:
Jag har räknat ut mina poäng baserat på värdet av fakturan jag betalade i juli… En lägstanivå på 15 % vore att förvänta, men med mina internationella utgifter borde jag ligga runt 17 %. Vad jag har fått är däremot ungefär 12 %.

Pratar vi bonus- eller nivåpoäng?

Får inte ihop det du skriver. Bonuspoängen för köp genomförda i juli betalades ut i början av augusti. Nivåpoängen en månad senare.

Inga felaktigheter hos mig.
Jag får alltid bonuspoäng den 4:e varje månad och 25 % av det som nivåpoäng den 8:e.

Jag har räknat ut mina poäng baserat på värdet av fakturan jag betalade i juli…
Jag förstår inte alls. Fakturan du betalade (= förföll?) i juli avser typ juni månads transaktioner. Det är inte det som hamnar som poäng på EB-kontot i början av september.

I början av september har du väl fått poäng för transaktioner på kortet som gjordes under augusti typ.

Julifakturan kommer i slutet av månaden, förfaller till betalning i mitten av augusti, och poängen dyker upp i början av september. Det är så jag ser att poängen kommer in…

Julifakturan kommer i slutet av månaden, förfaller till betalning i mitten av augusti, och poängen dyker upp i början av september. Det är så jag ser att poängen kommer in…
Nej. Poäng för köp genomförda i juli betalades ut i början av augusti. Poängen du fått i september avser köp under augusti. Förutsatt att vi pratar bonuspoäng och inte nivåpoäng.

Köp gjorda i närheten av månadsskiftet, typ runt 30-31, kan eventuellt hamna på nästa månads poängutbetalning.

Toppen