Senaste nytt

SAS Webshopping

Du säger upp hos trippel hela tjänsten (i teorin)
Det verkar vara förvånansvärt enkelt att säga upp. Jag har dock inte testat ännu då det står att de kommer ”Direkt stänga av din tillgång till Viaplay, Storytel & Podme.” Och jag tänkte testa lite innan jag avslutar.

Logga in > scrolla ner till vanliga frågor
1757274823036.png
 
Det var någon anställd som skrev på FB att man måste boka en tid hos dom för att få poängen. Dessutom är bolaget ytterst sketchy utifrån info jag fått från folk som är nära bolaget.
ingenting sketchy där vad jag kan se. är kund sedan november (när de lanserade). har ingenting negativt att rapportera än så länge.

men viktigt att tänka på att man måste bli godkänt som medlem. går man dit med massa tandproblem som kräver behandling, är sannolikheten hög att de skickar en iväg igen, och säger att man ska åtgärda det först hos sin tidigare tandläkare. personligt fattar jag varför. de vill ha patienter som tar hand om sina tänder. annars skulle modellen inte fungera så klart.
 
Det verkar vara förvånansvärt enkelt att säga upp. Jag har dock inte testat ännu då det står att de kommer ”Direkt stänga av din tillgång till Viaplay, Storytel & Podme.” Och jag tänkte testa lite innan jag avslutar.

Logga in > scrolla ner till vanliga frågor


Precis, i teorin ser det enkelt ut. Men sedan ser jag också följande (och E-mail är enda kontakt-vägen som finns):
Det går inte att avsluta din prenumeration via email utan du måste avsluta här på sidan.

För att kunna säga upp måste man alltså kunna logga in och trycka på knappen (som måste fungera). Inloggning till trippel.se är (för mig i alla fall) oklar, dit kom jag i inloggat läge efter att Klarna Bank hade identifierat mig sju gånger om. Någon köp-bekräftelse har jag inte fått, varken från Klarna eller trippel. En av FAQ-frågorna är "om du inte fått bekräftelse ska du maila support") så något säger mig att en del av designen är att det ska vara omöjligt eller opraktiskt att säga upp. Det hela är otydligt och anonymt och gömt under Klarna-hatten och det erbjuds ingen kontakt med någon kundtjänst överhuvudtaget.
 
Precis, i teorin ser det enkelt ut. Men sedan ser jag också följande (och E-mail är enda kontakt-vägen som finns):


För att kunna säga upp måste man alltså kunna logga in och trycka på knappen (som måste fungera). Inloggning till trippel.se är (för mig i alla fall) oklar, dit kom jag i inloggat läge efter att Klarna Bank hade identifierat mig sju gånger om. Någon köp-bekräftelse har jag inte fått, varken från Klarna eller trippel. En av FAQ-frågorna är "om du inte fått bekräftelse ska du maila support") så något säger mig att en del av designen är att det ska vara omöjligt eller opraktiskt att säga upp. Det hela är otydligt och anonymt och gömt under Klarna-hatten och det erbjuds ingen kontakt med någon kundtjänst överhuvudtaget.
Jag håller helt med om att klarna identifieringen är snurrig, klarna är ju också ett företag som är omöjligt att få tag på och som jag försöker undvika i den mån det går.

Men att de har en knapp för att säga upp tycker jag är föredömligt och det borde vara lagkrav på att det inte ska vara svårare att säga upp än att teckna (=en knapptrykning). Det är många företag idag som har att man behöver kontakta kundservice (ex. hallon) där man först måste köa och sedan försöker bli pålurad en ny period. Men som du säger, om knappen av någon anledning inte skulle fungera så är det ju problematiskt att inte erbjuda fler vägar.
 
Jag håller helt med om att klarna identifieringen är snurrig, klarna är ju också ett företag som är omöjligt att få tag på och som jag försöker undvika i den mån det går.

Men att de har en knapp för att säga upp tycker jag är föredömligt och det borde vara lagkrav på att det inte ska vara svårare att säga upp än att teckna (=en knapptrykning). Det är många företag idag som har att man behöver kontakta kundservice (ex. hallon) där man först måste köa och sedan försöker bli pålurad en ny period. Men som du säger, om knappen av någon anledning inte skulle fungera så är det ju problematiskt att inte erbjuda fler vägar.
Ingalunda till Hallons försvar då det införskaffades enbart för poängen och simkortet försvann i soporna, men sa upp det i fredags och det var förvånansvärt enkelt. Tryckte på knapp/länk (!) som ledde till chatten. Där fanns en riktig person som några gånger trugade frågan "varför" samt "vi vill gärna ha kvar dig", men efter att ha förklarat att jag inte har vidare behov så var det hela klart på cirka tre minuter.
 
Jag håller helt med om att klarna identifieringen är snurrig, klarna är ju också ett företag som är omöjligt att få tag på och som jag försöker undvika i den mån det går.

Men att de har en knapp för att säga upp tycker jag är föredömligt och det borde vara lagkrav på att det inte ska vara svårare att säga upp än att teckna (=en knapptrykning). Det är många företag idag som har att man behöver kontakta kundservice (ex. hallon) där man först måste köa och sedan försöker bli pålurad en ny period. Men som du säger, om knappen av någon anledning inte skulle fungera så är det ju problematiskt att inte erbjuda fler vägar.
Ja, det är bra.
Jag vet inte om det är lagkrav, men det är någon sorts gyllene regel att uppsägning ska gå att göra på samma sätt som köpet. Dvs ett one-click köp ska gå att säga upp med one-click. Köp på sajt ska gå att säga upp på sajt. osv Sedan tycker jag ju att man alltid ska erbjuda kundtjänst på andra sätt också, tex kunder som tappar bort inloggning osv.

Jag var nu tvungen att testa hur man kommer åt sitt "konto" för att kunna säga upp. Man kan logga in i klarna.se och sedan leta upp "prenumerationer" och klicka "Hantera hos trippel" och sedan logga in med klarna en gång till. För de som är i klarna-träsket är det säkert praktiskt och naturligt att gå via sin "bank" för att hantera sina köp. Även jag försöker lägga så få ägg som möjligt i den korgen.

Jag nu testat av viaplay och kan säga att utbudet som ingår i priset var en besvikelse för mig. Är ointresserad av pod.me men fortfarande inte testat storytell.


Ingalunda till Hallons försvar då det införskaffades enbart för poängen och simkortet försvann i soporna, men sa upp det i fredags och det var förvånansvärt enkelt. Tryckte på knapp/länk (!) som ledde till chatten. Där fanns en riktig person som några gånger trugade frågan "varför" samt "vi vill gärna ha kvar dig", men efter att ha förklarat att jag inte har vidare behov så var det hela klart på cirka tre minuter.
OK, har de kanske skruvat ner trycket på agenterna att rädda kvar missnöjda kunder? Senast för mig (vilket var flera månader sedan) gav agenten verkligen inte upp. Inte bara "varför" och "vi vill gärna ha kvar dig" utan ett stort antal pris-erbjudande trots att jag ingenstans sagt att priset var ett problem. Dessutom ett antal "kreativa" förslag om vad jag kunde ha sim-kortet till "har du ingen ipad att sätta det i" osv

För mig som varit trogen hallonkundi många år (några abonnemang aktiva i flera år oavbrutet medan andra abonnemang startade/stoppade då och då för tillfälliga behov) tröttnade i alla fall på deras attityd. Tipset för att slippa gå igenom vilka barn man har och om de har ipad eller ej är att portera ut numret till en annan operatör och sedan säga upp det.
 
Last edited:
Tipset för att slippa gå igenom vilka barn man har och om de har ipad eller ej är att portera ut numret till en annan operatör och sedan säga upp det.
Ytterligare tips kring just hallon är att det finns en knapp för att göra om abonnemanget till kontantkort, vilket jag gjorde.
Simkortet sitter i dotterns iPad och har fortfarande en del surf kvar (verkar som potten man fick på kampanjen följde med 100gb?, oklart om den ska göra det)
 
Jag håller helt med om att klarna identifieringen är snurrig, klarna är ju också ett företag som är omöjligt att få tag på och som jag försöker undvika i den mån det går.

Men att de har en knapp för att säga upp tycker jag är föredömligt och det borde vara lagkrav på att det inte ska vara svårare att säga upp än att teckna (=en knapptrykning). Det är många företag idag som har att man behöver kontakta kundservice (ex. hallon) där man först måste köa och sedan försöker bli pålurad en ny period. Men som du säger, om knappen av någon anledning inte skulle fungera så är det ju problematiskt att inte erbjuda fler vägar.

Funkade bra för mig, tog ca 5 sekunder att säga upp.

a230355d9ff2da9623b613e91b9cdbc0.jpg
 
Hi, there is currently campaign for Telia 5000 points, when I click shop now it opens a page with discounted subscription plans but they have 12month binding periods. However the same plans are available without the binding and discount when you try to open mobile subscriptions page. I really would like to avoid the binding period as the price is rather expensive, does anyone know if it works/should work when using not discounted offers? In SAS page there is just a mention that it must be a mobile subscription so I believe this should be ok?
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Hi, there is currently campaign for Telia 5000 points, when I click shop now it opens a page with discounted subscription plans but they have 12month binding periods. However the same plans are available without the binding and discount when you try to open mobile subscriptions page. I really would like to avoid the binding period as the price is rather expensive, does anyone know if it works/should work when using not discounted offers? In SAS page there is just a mention that it must be a mobile subscription so I believe this should be ok?
Scroll down and press the ”+”-sign, think it says ”More/Fler”. There is a non-binding deal for only 129kr/month.
 
Toppen