Veckopendlare som jobbar hemifrån en dag i veckan?Vad händer i Uppland och/eller kullabygden en toradag kväll? 3 flyg på 40 minuter? Eller är bara någon som har ATR maskiner över![]()
Det var länge sedan jag flög till AGH men ska göra det snart igen. Noterade att jag bara kunde välja mellan rad 18 och 19 med Plusbiljett vilket är lite ovanligt i ett plan med 19-20 rader. Och ska man till ett hotell i Helsingborg och väljer SAS "Book a transfer" så är det bara Private Car för 2500 kr som alternativ för 31 minuter resa. Flygbussarna har lagt ner. Påminner om att boka med Viator i Sydamerika haha, tur det går att lösa ändå.
Anslutningar inrikes och Norden/ Baltikum brukar fungera rätt väl, däremot söderut mot Europa är svårare och samtidigt ovanligt att någon söker gissar jag. Däremot New York är bra kopplad, men få som inte tänker Kastrup då.Ja, gärna A320 men på rätt tid i så fall.
Jag försökte nyligen boka från AGH men eftersom det var en resa längre bort än Stockholm var det omöjligt. Ingen av avgångarna passade för vidare resa, utan lösningen var tåget till köpenhamn.
Men det är ju makalöst om SAS har hittat efterfrågan på linjen, AGH flygplats har ju varit nedläggningshotad ett tag.
Vad händer i Uppland och/eller kullabygden en torsdag kväll? 3 flyg på 40 minuter? Eller är bara någon som har ATR maskiner över![]()
I mitt fall med två valbara rader för Plus är det en lördagsflygning, är säkert betydligt fler Plus-platser en torsdagkväll.Man blir nyfiken på datum. Att bara rad 18-19 är tillgängliga i Plus matchar dåligt med "priser från 2499 enkel väg" som på screenshoten. Är det helt olika dagar/tider?
Det gör det säkert, men i mitt fall gjorde det inte. Morgon-flyg med förbindelse till HEL fungerar rätt illa. Det går att flyga 06:05 med bra förbindelse, men vill man slippa gå upp 4:30 ser det lite mindre kul ut.Anslutningar inrikes och Norden/ Baltikum brukar fungera rätt väl, ...