Min rekommendation på den poäng du har är att kika på Afrika / Mellanöstern. Du har Maldiverna som en möjlig destination i ditt formulär och då gissar jag att du kan överväga typ Seychellerna/Mauritius/Zanzibar som du alla kommer till i business tur/retur och en 241 med din poäng. Även Dubai/Doha/Abu Dhabi är samma. Alla dessa destinationer har också generellt bättre tillgänglighet med Air France / KLM (samt Kenya som dom flesta försöker undvika på long-haul). Vill du inte betala för awardfares så är min rek att testa sas award flights manuellt på flyg från amsterdam/paris till ovan destinationer. Det är lite manuellt pill och hoppande mellan datum men man lär sig ganska mycket om vilka avgångar som finns hur tillgängligheten ser ut. Kan du tänka dig Mellanöstern så har du också bra tillgänglighet med Virgin från LHR.
Asien är lurigt att be om hjälp med - tillgängligheten är dålig och dom bra bonus-flighterna ryker snabbt. Jag är i samma fas av livet som dig och jag hade helt klart hellre rest t/r business till Dubai på bra flygtider utan nån nämnvärd jetlag än att flyga cdg-bkk med ena benet i economy. Men smaken är som baken säger dom! Lycka till!