Senaste nytt

SAS och Scandic ingår strategiskt partnerskap

För mig som kund både hos SAS och Scandic är detta ett fantastisk partnerskap.
Gick smärtfritt att anmäla sig i systemen, kunde ge en person högre status hos Scandic som sedan matchade till guld hos SAS.
Åkte bil genom Norrköping en morgon i juli, besökte Scandic för fri frukost de registrera mitt Scandic medlemsnummer sedan var det bara att ”kasta” sig över buffen.

För mig som kund både hos SAS och Scandic är detta ett fantastisk partnerskap.
Gick smärtfritt att anmäla sig i systemen, kunde ge en person högre status hos Scandic som sedan matchade till guld hos SAS.
Åkte bil genom Norrköping en morgon i juli, besökte Scandic för fri frukost de registrera mitt Scandic medlemsnummer sedan var det bara att ”kasta” sig över buffen.
Som skrivet tidigare, nämn helst inte ev statusmatcher för öppet..

• Gilla
Reactions: ebd
Tänkte också förvandla mina Scandicpoäng till SAS Eurobonuspoäng.
Men detta påverkar väl inte min Scandic Nivå/Level jag är i ?

Tänkte också förvandla mina Scandicpoäng till SAS Eurobonuspoäng.
Men detta påverkar väl inte min Scandic Nivå/Level jag är i ?
Nej, det ska det inte göra. Nivån bestäms av hur mycket poäng du tjänat in, inte hur mycket du har kvar på kontot, så att konvertera får samma obefintliga effekt på nivån som om du använt poängen för att boka en bonusnatt. (Om du konverterar poäng så räknas de ju inte heller en gång till mot status i det andra systemet som de konverteras till.)

Den har jag inte råkat ut för hittills, men jag har inte använt det på jättemånga ställen. Däremot är det totalt slumpmössigt vilken kontroll som görs -en del skriver upp numret, andra inte. En del kollar leg, de flesta inte. En gång skickad till front desk för att bli registrerad där och sedan bli inbjuden av dem till frukosten...

Antagligen har antalet användare av den förmånen ökat ordentligt i och med sas samarbetet. Men när Scandic tar bort vanliga frukosten kommer det säkert fler "vanliga Scandic kunder" som använder den också.

Ni som fört över utgående poäng från Scandic till SAS, hur ser era Scandic-konton ut nu?

Jag överförde alla mina poäng som går ut i år (men lämnade resten kvar) och har nu den lustiga situationen att scandic fortsätter att rapportera att lika många poäng går ut under 2025 som innan överföringen. Dvs det ser ut som att transaktionen inte räknats av mot de äldsta poängen.

Toppen