Senaste nytt

SAS på väg att återinföra Business class på Europa linjer från Oktober 2025

Kanske en gammal nyhet men nu står det att det kommer att bli dyrare poängpris för Business från 1/9:
1754540308450.png

Kanske en gammal nyhet men nu står det att det kommer att bli dyrare poängpris för Business från 1/9:
Visa bifogad bild 167200

Tabellen finns upplagd https://www.sas.se/eurobonus/poang/flyga-med-poang/poangtabell men nedan står att den gäller för avresa från 1 okt, snarare än bokning från 1 sep som anges ovan. Det röda nedan är mitt förtydligande om förändring:
Skärmavbild 2025-08-07 kl. 10.51.06.png

Siffror avseende enkelresa, oförändrad definition av Norden+. Måste säga att 90 000 poäng för t.ex. LHR-CPH-NCE i business t.o.r. framstår som ett högt pris jämfört med 100 000 poäng för LHR-CPH-LAX i business t.o.r.

Tabellen finns upplagd https://www.sas.se/eurobonus/poang/flyga-med-poang/poangtabell men nedan står att den gäller för avresa från 1 okt, snarare än bokning från 1 sep som anges ovan. Det röda nedan är mitt förtydligande om förändring:
Visa bifogad bild 167204
Siffror avseende enkelresa, oförändrad definition av Norden+. Måste säga att 90 000 poäng för t.ex. LHR-CPH-NCE i business t.o.r. framstår som ett högt pris jämfört med 100 000 poäng för LHR-CPH-LAX i business t.o.r.
Ja.. extremt icke-värde på de poängen jmf med 100k t/r till Staterna.

Dessa förändringar stärker ju värdet på FlyPremium då det nu blir billigare att boka så än att använda en 2-4-1 check. Får hoppas att AMEX ser över sitt erbjudande, men antar att inte mycket kommer hända innan det blir någon typ av sammanslagning mellan Eurobonus/FB

Skulle inte förvåna mig om man reviderar hela tabellen. Känns lite orimligt att en Europaresa ska kosta nästan lika många poäng som en långresa i business.

Samtidigt finns det ett helt gäng som bara kan boka 241 i Europa och har Mastercard för Europa. Helt rimligt i mina ögon. Vi som betalar för dyrare kortet skall också har bättre förmåner.

Vi har väl fortsatt inte fått bekräftat om Fly Premium kommer boka i Business inom Europa? Å andra sidan blir det annars "ingen FlyPremium i Europa"? Men frågan är väl om de låga nivåerna av FlyPremium kommer åt den eller om de bara blir inrikes premium för dem?

Toppen