Jannes
Medlem
Jag tycker inte heller dessa tags med display verkar helt pålitliga heller, hur mycket krävs det för att spräcka skärmen där?Dvs, blandande upplevelser. Ett större antal flygbolag använder: https://bagtag.com/ (står Priority på dessa)
Den ser ut att sitta fast bättre på väskan men de skulle göras lite som Air tags, någon form av back up om den går sönder. Jag känner som dig, @Hachans den känns inte så hållbar. Vore intressant om SAS återkommer till oss som har gått dom då vi kan lämna feedback. Fortsätt gärna med berättelser hur det går för er som använder dom.![]()
Jag tror någon form av starka klistermärken som man fäster ”permanent” på sin väska och sedan skannar varje gång är ett bra mellanting. Visst, de visar inte rutten/destinationen direkt, men mycket billigare och infogar man ett RFID-chip så vore det lite framtidstänk då man kan skanna väskan utan att ens visa streckkoden = snabbare bagagehantering och kanske mera automation.
Sen är ju frågan ifall man vill gå runt med avläsbar streckkod och RFID med ens resedetaljer etc….
Mvh,
En som tar av taggen vid bagegebandet och slänger i sopor någon annanstans än flygplatsen.