Senaste nytt

Sommarkampanj jordgubbsmastercard 7 juli till 14 juli 2025

Jag behöver 3 år till för lifetime Gold. Och Strawberry hotell är oftast bäst prissatt på två ställen jag bor regelbundet. Därför behåller jag kortet men jag har i princip ingen spend på det.

• Gilla
Reactions: hco
Den 4 juni köpte jag Kulinariska dagar i Göteborg med Jordgubbskortet för 6000 kronor och fick bara 300 Spenn.
Efter någon dag påpekade jag att jag skulle ha fått 600 Spenn. Väntar fortfarande på korrigeringen.

Förra året gick korrigeringarna med väntande e-post!
Är det värt att lägga spend på det kortet? Vad är värdet om du får ut 600 spenn? 50-60 kronor, eller?

Är det värt att lägga spend på det kortet? Vad är värdet om du får ut 600 spenn? 50-60 kronor, eller?

Ja 60kr, 1% cashback, men låst till delbetalning Norwegian biljetter. I vanliga fall 0,5% samma som t ex Nordea som dock ger det i cashavdrag på räkningen.

När man ansöker om ett nytt kort, blir kortet tillgängligt i appen/wallet direkt innan man får det hem?
Efter ansökan var beviljad fick jag SMS dagen efter (men kunde ta upp till 3 dagar) för att välja pinkod. Direkt efter jag valt pinkod så kunde jag logga in på Spendwise-appen och lägga till i Apple Pay samt plocka fram kortuppgifterna.

Betalde sommarens två Strawberry vistelsen under kampanjen. Ett vid incheckning på HH Wellington (Stockholm), andra i appen inför vistelse på HH Sundsvall. Överraskande kom kampanj spenn korrekt in på kontot på en gång!

Det har funkat riktigt bra med jordgubbskortet nu. Som jag förstår det vid problem med tolkning av köp ger dom inte ut korrigering av poäng innan dom löst problemet med mjukvaran.
Vad är HH Sundsvall?
Edit: Aha, Home hotell grand Sundsvall.

Betalde sommarens två Strawberry vistelsen under kampanjen. Ett vid incheckning på HH Wellington (Stockholm), andra i appen inför vistelse på HH Sundsvall. Överraskande kom kampanj spenn korrekt in på kontot på en gång!
Jag orkar inte ens kontrollera eftersom poängen är värd så lite ändå. Men jag behöver inte bry mig längre eftersom kortet är uppsagt.

Toppen