Senaste nytt

Plusgrade: Rapportera dina bud

Du ser ingen Buda/uppgraderings-alternativ på bokningen alls?
Nej, i appen är "upgrade" rutan grå och på hemsidan finns det ingen alls. Pratade med SAS på telefon och agenten påstår att det här är ett känt fel just idag eftersom dom håller på att byta till ny hemsida. Rådet var att kolla igen närmsta dagarna.

Hej, jag har uppgraderat från go light till sas plus för en resa inom europa och har förstått att baggageförmånen inte ändras. Men i appen så står det inget om att fast track, lounge och måltid på flyget ingår utan finns fortfarande som köpalternativ. Ville bara veta om de ingår nu när jag fått uppgraderingen beviljat?

Hej, jag har uppgraderat från go light till sas plus för en resa inom europa och har förstått att baggageförmånen inte ändras. Men i appen så står det inget om att fast track, lounge och måltid på flyget ingår utan finns fortfarande som köpalternativ. Ville bara veta om de ingår nu när jag fått uppgraderingen beviljat?
Vad står det under ”what’s included in my ticket” i appen? Det ska ingå i SAS Plus biljett men bagaget är densamma.

1000019640.jpg

Fick inget vettigt svar från kundtjänst idag när jag frågade om vad som i gick i uppgraderingen. Enligt personen så innebar uppgradering enbart säten längre fram. Inte så förtjusande att uppgradera för att få en liknande stol men längre fram:rolleyes:

Det beror på vart du avgår ifrån. Lounge finns inte på alla flygplatser för SAS kunder, fast track på något fler men inte överallt heller. Mat och dryck på flyget får du ja, och om du har betalat med pengar får du några extra uppgraderingspoäng.

Edit: och så ingår såklart prio incheckning och boarding.

Sträcka: HND-CPH
Från kabinklass: SAS Go Light
Till kabinklass: SAS Business
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 43000 poäng
Bid strength: Low (lägsta möjliga +1000
Eurobonusstatus: EBD
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: Cirka en månad
Gick uppgradering igenom: Ja, besked kom drygt 5,5 timmar innan avresa.

Blev bombad med mail om att jag borde höja budet men satt stilla i båten. Som tidigare skrivits så verkar Diamantuppräkningen av budet inte tas hänsyn till i automatmailen från SAS.

Varit uppe i olika trådar men hittar inte, kan tycka att det passar bäst här ändå… vad ligger lägsta bud på Europaresa efter introduktion av business. Någon som har en resa bokad?

Toppen