Senaste nytt

Familj i SAS Partner Lounge

Har upplevt detta med partnerlounge när vi rest både med barn och barnbarn.
Någon gång med lite folk i loungen har vi på nåder och välvilja fått ta med 2 barn/barnbarn, men oftast blankt nej.
Kollega med hustru och barn ställde sig ofta vid entrén och inväntade någon ensam åkande, stressad affärsman och bad denne "guesta" in någon av dem-
Funkade men samtidigt ganska pinsamt.

Finns väl bara två alternativ
Betala sig in
Resa i business class.. Något som f.ö. uppskattades när de kom upp i 8-10-årsåldern.

Kollega med hustru och barn ställde sig ofta vid entrén och inväntade någon ensam åkande, stressad affärsman och bad denne "guesta" in någon av dem-
Funkade men samtidigt ganska pinsamt.
Har tyvärr försvårats nu när man har infört regeln om att man måste resa på samma avgång för att bli gästad.

1752751730739.png

1752751787124.png

1752751915800.png

Var är det tydligt? Det är tydligt att den gäller för SAS egna. Men det står inte uttryckligen vad som gäller i partnerlounger, eller missar jag?

Under varje rubrik/loungetyp så står det ju vem som har tillgång. Det måste väl räcka? De kan ju inte också skriva vilka som inte har tillgång, eller?

Visa bifogad bild 166550

Visa bifogad bild 166551

Visa bifogad bild 166552

Under varje rubrik/loungetyp så står det ju vem som har tillgång. Det måste väl räcka? De kan ju inte också skriva vilka som inte har tillgång, eller?
Läser du vad det står? Står ju inte att man får ta med sig någon alls i SAS Partner Louge? Var läser du att man får ta med sig en person? Om man ska tolka detta som det står är det endast för medlemmen men det låter det ju inte som att det är om man lyssnar på folks erfarenheter. Därav min fråga. Det står inte vad som gäller för antal i partner lounger på samma sätt som det uttryckligen står en gäst eller upp till fyra familjemedlemmar i SAS Lounge

Ja det låter rimligt. Och worst case får man ju pröjsa för två av oss.
Inte alla lounger som erbjuder möjlighet att betala för entré, har själv prövat detta med familj (2 barn) men blankt nej på många ställen.

Ibland när det varit kort tid till boarding (1h) så har de varit schyssta men varit tydliga med att det inte tillhör normen.

Inte alla lounger som erbjuder möjlighet att betala för entré, har själv prövat detta med familj (2 barn) men blankt nej på många ställen.

Ibland när det varit kort tid till boarding (1h) så har de varit schyssta men varit tydliga med att det inte tillhör normen.

Ska man vara krass vill varken loungerna eller medpassagerarna ha en massa småbarn runt sig. Av olika skäl.

Bli EBD och ge EBG status till sin respektive så kan man gästa in var sitt barn. Reser man mycket kan det vara värt den eventuellt extra kraften det tar. Om inte så kanske värt att köpa sig in på valfri tillgänglig lounge vid de enstaka resetillfällena.
I många lägen överskattas dock loungerna kan jag tycka, så man får jämföra med att spendera pengar på mat etc utanför loungen också.

Ska man vara krass vill varken loungerna eller medpassagerarna ha en massa småbarn runt sig. Av olika skäl.
Ej fullt övertygad om det resonemanget. Det hade varit svårare att bli insläppt på nåder vid de tillfällen som det hänt om mina barn var tonåringar, eller om det var mina föräldrar jag kom släpande med i familjekonstelation.

Toppen