Senaste nytt

Thrifty Car Rental Landvetter (GOT)

SDL

Medlem
Halloj,

Då var det dags att hyra bil på Landvetter igen och noterade nu när jag sökte efter bilar på SAS sida att "Thrifty Car Rental" dök upp som alternativ.

1. Är de nyetablerade på Landvetter eller är det bara jag som missat det kanske?
2. Någon som testat Thrifty på Landvetter? Funkade det bra?
3. Har de kontor i byggnaden mitt emot terminalen precis som alla andra hyrbilsfirmor på Landvetter?
4. Verkar bara som de har en bilkategori de dagar jag tänkte hyra. "Peugeot 3008".

Kan inte svara på din fråga om just Landvetter, men bokade via dem från en adress inne i centrala Göteborg. Det visade sig när jag hämtade ut bilen att det var Europcar. Så jag tror det är samma på Landvetter om jag får gissa, att det är någon av de klassiska firmorna du kommer hämta bilen på. Ser online att andra fått hämta via Hertz också.

• Gilla
Reactions: SDL
Kan inte svara på din fråga om just Landvetter, men bokade via dem från en adress inne i centrala Göteborg. Det visade sig när jag hämtade ut bilen att det var Europcar. Så jag tror det är samma på Landvetter om jag får gissa, att det är någon av de klassiska firmorna du kommer hämta bilen på. Ser online att andra fått hämta via Hertz också.
OK tack för info. Hur fick du informationen om att det var Europcar som du skulle hämta ut bilen på? Stod det i bokningsbekräftelsen eller dyl? Bokade du också genom SAS webbsida?

Thrifty är ju ett av Hertz varumärken. Har hyrt av dem vid Stockholm C några gånger - det har varit lite tristare bilar och sämre avbokningsregler (48 h) men klart billigast med lite framförhållning.

• Gilla
OK tack för info. Hur fick du informationen om att det var Europcar som du skulle hämta ut bilen på? Stod det i bokningsbekräftelsen eller dyl? Bokade du också genom SAS webbsida?
Jag förstod det först när jag kom till adressen. Jag hittar inte bokningsbekräftelsen nu, så kan inte lusläsa och se om jag borde förstått det innan. Jag hittade priset via Booking.com men bokade sen direkt på Thrifthy.

• Gilla
Toppen