Senaste nytt

Kuala Lumpur hotell?

Bat

Medlem
Har någon tips om bra hotell i KL? Antingen ett Mariott (för att kunna använda lite poäng) eller något mer intressant Boutique hotell. Eller någon lyxig upplevelse. Ja, ni märker, rätt öppen i sinnet :)

Four seasons Kula lumpur bodde vi på senast. Var toppen. Bra pool och restauranger. Bra läge vid petronas towers

Renaissance Kuala Lumpur är billigt på poäng. Jag har alltid fått bra uppgradering där. Loungen är också bra.
Le Meridien vid KL Sentral har också bra lounge och bra pool som delas med Hilton.

Poolområdet vid Renaissance KL tycker jag mest liknar ett vattenland med tillhörande familjer. Bra om man har barn men föga avkopplande annars.

Har inte bott på Le Meridien KL Sentral men det ser ok ut. Har bott på The Majestic några gånger och gillar det skarpt. Läget är lite knepigt men när man väl hittar är det inga problem att gå till hotellet från KL Sentral

Har bott på flertalet hotell i Kuala Lumpur de senaste åren. Det jag håller högst är EQ, följt av The Ruma. EQ är relativt nyrenoverat och Ruma ett nytt hotell. Mandarin Oriental är också bra, men något bedagat. InterContinental tycker jag bör undvikas, slitet och mindre roligt område. Har dock inte bott på Four Seasons, som verkar toppen (har också fördelen med direkt anslutning till KLCC park). Imperial Lexis är helt nyöppnat och det kommer jag nog testa nästa gång.
Trevlig resa!

InterContinental tycker jag bör undvikas, slitet och mindre roligt område.
Håller med om att det är lite slitet (om de inte renoverat nyligen). Dock en fin club intercontinental högst upp. Har även ett rykte med frikostiga uppgraderingar. Fick själv presidentsvit när jag bodde där

Vi var väldigt nöjda på Shangri-La i KL och också på Penang. Bra poängintjäning och någon rabattvoucher trillade in på mailen inför nästa stay.

Toppen