Senaste nytt

Lounge på San Francisco flygplats (SFO) med SAS

apaulsson

Medlem
Flyger SFO - CPH imorgon. Är SAS guld och flyger Business och försöker klura ut vilken lounge jag har tillgång till nu när man inte längre kommer in i Polaris.

Har sökt på nätet, SAS hemsida samt Skyteams hemsida men får motstridiga svar.
Enligt SAS ska jag ha tillgång till AirFrance lounge men sedan läser jag i recensioner och på andra sidor att SAS resenärer inte kommer in där utan hänvisas till något som heter Golden Gate lounge som lär vara sämre.

Något som rest från SFO nyligen som vet vad som gäller?

Flyger SFO - CPH imorgon. Är SAS guld och flyger Business och försöker klura ut vilken lounge jag har tillgång till nu när man inte längre kommer in i Polaris.

Har sökt på nätet, SAS hemsida samt Skyteams hemsida men får motstridiga svar.
Enligt SAS ska jag ha tillgång till AirFrance lounge men sedan läser jag i recensioner och på andra sidor att SAS resenärer inte kommer in där utan hänvisas till något som heter Golden Gate lounge som lär vara sämre.

Något som rest från SFO nyligen som vet vad som gäller?

Kom in på AF lounge i våras när jag flög SAS C. Vad står det appen under manage my trip?

Kom in på AF lounge i våras när jag flög SAS C. Vad står det appen under manage my trip?
I SAS app står det AirFrance lounge men sedan såg jag i recensioner på Google att SAS inte har tillgång samt i någon blogg (ett relativt nytt inlägg) att man inte får tillgång när man reser med SAS. Men låter bra att du kom in där och hoppas jag också gör det imorgon.

Jag kom in i AF loungen i april när jag åkte SAS plus och EBG. Dom knackade lite på tangentbordet, scanna både boardingkort och SAS medlemskort i appen men det var inget snack , samma upplevelse med samma förutsättningar i AF loungen på LAX i december

Jag åkte till SFO i maj och kom in utan problem i AF loungen (SAS Plus och EBG), i mitt tycke en väldigt trevlig lounge med bemannad bar och gott käk

Som sagt det är Air France som gäller, riktigt bra lounge dessutom. Fina viner och god champagne, maten är dessutom riktig bra. Bemannad bar med smarriga drinkar.

På plats på SFO nu. Vid incheckningen blev vi hänvisade till Golden Gate lounge men trots det gick jag till AirFrance och frågade. De regler som gäller är att om man flyger SAS Business utan status så är det Golden Gate lounge som gäller men är man guldmedlem så kommer man in hos AirFrance. Så vi kom in i loungen och sonen och jag sitter nu och njuter av mat och dryck. Riktigt trevligt utbud och bartendern kunde göra en margarita helt i min smak så jag är nöjd. ☺️

Toppen