Senaste nytt

AirFrance-KLM ökar ägandet markant i SAS

Spekulerade i detta förra veckan här på forumet, detta förklarar flera rörelser i villkor och operations för SAS, som nu blir tydliga som renodlade alignments med AFs processer.
 
INCLUDING LOYALTY.

R.I.P Eurobonus.

Har väl pratats mycket om att just Eurobonus är det stora värdet i SAS, dvs. kunderna, så frågan blir väl huruvida man tycker att varumärket är starkt nog att behållas eller om det skall vävas in i FlyingBlue, oavsett bör de tillämpa någon form av konvertering vid övergång så medlemmarna har kvar sitt värde i lojalitetsprogrammet, annars kan kunderna lika gärna byta program/allians, men, med risk för att ta plats på balkongen i mupparna så brukar tyvärr sällan ändringar vara till fördel för oss slutkunder...

Jag är försiktigt positiv tillsvidare, när AF/KLM först gick in som ägare för ett par år sedan trodde många att undergången var nära vad gäller främst awardresor, men det har även öppnats nya spännande destinationer och bolag för våra poäng. Visst har tillgången varit bitvis sämre och bokningsfunktioner mm. har lämnat mycket att önska, men man kan tänka sig att en harmonisering här även kan innebära bättre och stabilare verktyg för den typen av bokningar med förhoppningsvis lite bredare tillgång på awardplatser.
 
Visar på att SAS har utvecklats i rätt riktning ekonomiskt och att Air France/KLM ser potential i bolaget! :)

Troligen bättre och stabilare med Air France/KLM än de två bolagen (Castelake och Lind invest) som idag äger delar av bolaget.
 
Visar på att SAS har utvecklats i rätt riktning ekonomiskt och att Air France/KLM ser potential i bolaget! :)

Troligen bättre och stabilare med Air France/KLM än de två bolagen (Castelake och Lind invest) som idag äger delar av bolaget.
Vet vi det? Kan vara så att SAS inte ser ut att gå så bra och att de drar sig ur innan det går ännu sämre.
 
Hoppas inte på ändringar för Eurobonus, illa nog med övergång till SkyTeam.

Dagarna är nog räknade för Eurobonus. Är helt orimligt att man äger ett flygbolag och driver på separata bonusprogram.

Har väl pratats mycket om att just Eurobonus är det stora värdet i SAS, dvs. kunderna, så frågan blir väl huruvida man tycker att varumärket är starkt nog att behållas eller om det skall vävas in i FlyingBlue, oavsett bör de tillämpa någon form av konvertering vid övergång så medlemmarna har kvar sitt värde i lojalitetsprogrammet, annars kan kunderna lika gärna byta program/allians, men, med risk för att ta plats på balkongen i mupparna så brukar tyvärr sällan ändringar vara till fördel för oss slutkunder...

Jag är försiktigt positiv tillsvidare, när AF/KLM först gick in som ägare för ett par år sedan trodde många att undergången var nära vad gäller främst awardresor, men det har även öppnats nya spännande destinationer och bolag för våra poäng. Visst har tillgången varit bitvis sämre och bokningsfunktioner mm. har lämnat mycket att önska, men man kan tänka sig att en harmonisering här även kan innebära bättre och stabilare verktyg för den typen av bokningar med förhoppningsvis lite bredare tillgång på awardplatser.

Ja, det pratas väldigt mycket om det på forum. Men i verkligheten är det inte. Värdet i Eurobonus ligger i datan du kan få om kunderna etc. Du kan analysera resmönster och till viss del också locka folk. Och det är oerhört lockande såklart, om det skulle säljas som självständig produkt.

Om man samtidigt köper flygbolaget som ligger bakom det är värdet högst begränsat och knappt mer än en glorifierad epostlista. Du får all datan du vill ha ändå. Och att driva två paralella bonusprogram blir bara konstigt. Går affären igenom kan vi räkna med att Eurobonus viks in i Flying Blue.


Och sen förklarar detta Embraeraffären. Det blir Cityhopper Köpenhamn helt enkelt och planen kan slingas med KLMs flotta. Det blir bra.
 
Om man samtidigt köper flygbolaget som ligger bakom det är värdet högst begränsat och knappt mer än en glorifierad epostlista. Du får all datan du vill ha ändå. Och att driva två paralella bonusprogram blir bara konstigt. Går affären igenom kan vi räkna med att Eurobonus viks in i Flying Blue.

Och då kanske Eurobonus Lifetime gold får en annan innebörd dessutom
 
Toppen