Senaste nytt

Hur lång tid tar en återbetalning på SAS?

GOT-XXX

Medlem
Avbokade en en Plus Pro bokning den 8 juni och väntar fortfarande på att återbetalningen ska komma in på mitt SAS Mastercard. Någon med erfarenhet av hur lång tid det kan ta?
 
Avbokade en en Plus Pro bokning den 8 juni och väntar fortfarande på att återbetalningen ska komma in på mitt SAS Mastercard. Någon med erfarenhet av hur lång tid det kan ta?
Jag brukar få det inom en vecka. Obs om du bara avbokar en returen av bokningen så behöver du göra kvarstående utresa först innan du får återbetalning.
 
Avbokade hela resan, så det borde inte vara något problem. Har alltid också tidigare fått pengarna inom en vecka, men nu har det alltså gått två veckor. Har skickat ett meddelande till kortutgivaren eftersom det är vad SAS skriver att man ska göra om pengarna inte kommit fram inom 5 arbetsdagar.
 
Avbokade hela resan, så det borde inte vara något problem. Har alltid också tidigare fått pengarna inom en vecka, men nu har det alltså gått två veckor. Har skickat ett meddelande till kortutgivaren eftersom det är vad SAS skriver att man ska göra om pengarna inte kommit fram inom 5 arbetsdagar.
Samma situation här och just en avbokning gjord den 8 juni. Seb kort bekräftade idag att de ej fått pengar och pekar på SAS. Reklamation gjord. Ping pong ping pong!
 
Samma situation här och just en avbokning gjord den 8 juni. Seb kort bekräftade idag att de ej fått pengar och pekar på SAS. Reklamation gjord. Ping pong ping pong!
Fick också bekräftat av SEB att de inte kan se någon återbetalning. Kontaktade SAS-kundtjänst som skulle skicka vidare ärendet till ansvarig avdelning.
 
Fick också bekräftat av SEB att de inte kan se någon återbetalning. Kontaktade SAS-kundtjänst som skulle skicka vidare ärendet till ansvarig avdelning.
Precis samma case hos mig. Avbokning 8/6. Bokat med SAS Mastercard.

Enligt SAS har dom gjort utbetalning och mailade kvitto på det.

Enligt kortservice på SEB har dom inte sett röken av återbetalning.

Ringde SAS igen som skulle skicka ärendet till backoffice.
 
Precis samma case hos mig. Avbokning 8/6. Bokat med SAS Mastercard.

Enligt SAS har dom gjort utbetalning och mailade kvitto på det.

Enligt kortservice på SEB har dom inte sett röken av återbetalning.

Ringde SAS igen som skulle skicka ärendet till backoffice.
Precis samma case hos mig. Avbokning 8/6. Bokat med SAS Mastercard.

Enligt SAS har dom gjort utbetalning och mailade kvitto på det.

Enligt kortservice på SEB har dom inte sett röken av återbetalning.

Ringde SAS igen som skulle skicka ärendet till backoffice.
Samma här och så klart måste SAS kunna ”bevisa” banktransfer til det kort de återbetalat men det är dock ej mitt. Refund notice är inget sådant bevis alls!
 
Fick också bekräftat av SEB att de inte kan se någon återbetalning. Kontaktade SAS-kundtjänst som skulle skicka vidare ärendet till ansvarig avdelning.
Ja vi är uppenbarligen flera. Vet inte om det är helautomatiserad process eller manuell hantering men någonstans borde det slagit fel i systemen! Enbart detta datum en söndag eller flera tillfällen. Bra att bevaka i alla fall nu
 
Jag har tagit emot flera återbetalningar från SAS under juni månad, en Plus Pro bokning med 3 pers och flera avbokade awards (ping pong på 24 timmarsregeln för en resa med kort varsel när nya platser dök upp dagen efter). Återbetalningar har kommit 1a juni, 6e juni, 10e juni, och 21a juni. Allt betalt och återbetalt till SAS MC.
 
Talat med SAS och felärende upprättat till ekonomi och blev ombedd att be andra 8 juni drabbade ringa och anmäla och informera att det finns ett felärende till ekonomi… 1st line support vare sig ser eller kan lösa ju men superrar tjej. Man får helt enkelt testa sitt tålamod i ärendet!
 
Toppen