Senaste nytt

Korea/Australien/Fiji/Japan?

Det är väl även läge att sätta bevakning på awardsituationen till/från Tokyo med SAS.
Om det går att boka om er SAS-award till en open jaw CPH-ICN/HND-CPH (eller det omvända) så borde ni både spara en del poäng/pengar och hoppande runt i Asien. Nu är ju inte HND den destination som är allra lättast att hitta flera awardplatser till, men bör has i åtanke iaf.

Det är väl även läge att sätta bevakning på awardsituationen till/från Tokyo med SAS.
Om det går att boka om er SAS-award till en open jaw CPH-ICN/HND-CPH (eller det omvända) så borde ni både spara en del poäng/pengar och hoppande runt i Asien. Nu är ju inte HND den destination som är allra lättast att hitta flera awardplatser till, men bör has i åtanke iaf.
Yes, har koll på den då det vore optimala. Knepiga är ju att hitta två avgångar då vi måste dela upp oss i alla fall initialt. Kan ju bli lite meckigt annars :) Har inte så stora förhoppningar hitta 3 platser biz t/r.

Hej! Grattis till tillökningen! Håller med att det är ett fantastiskt tillfälle att passa på att upptäcka världen - och framför allt umgås alla fyra!
När SAS släppte upp bokningar lyckades vi få tag på 3 biz m KLM/Garuda till SYD, så det går. Vårt största bekymmer var att få till feederflights t/r ARN-AMS…
Jag förstår att det lockar att åka tillbaka till Japan men det finns mycket att upptäcka i Australien också, i all väl mening. Efter att vi slagit knut på oss själva en för många gånger försöker jag numera slå av på takten och ha 2-3nätter på samma ställe, inom samma tidszon. Just om/eftersom ni ändå åker hela vägen till Australien så kanske ni vill upptäcka det?
Australien är gigantiskt så att bara vara där skulle lätt täcka upp era 6v, ni skulle kunna ”gräva” djupare. Då södra och östra Australien framförallt för att undvika stora avstånd.
Sedan är det toppen att ni tänker på barnen och aktiviteter men jag fick rådet en gång att i den åldern (upp till 5-typ) är de bara glada att få vara nära er och se en o annan lekplats. Bad i saltvatten är ändå inte rekommenderat för de allra yngsta så pool är mer nödvändigt. (Bada på östkusten/barriärrevet förtogs lite av brännmaneter när vi var där.) Sedan är det som så att de ändå tyvärr inte kommer ihåg så mycket/alla när de blir äldre mer än känslan typ.

En ide kan vara att variera bilandet med husbil så att ni slipper packa upp o ner.
Södra Australien med 12 apostols o great ocean road kan även vara spännande för barn, leta efter koalor i träden eller räkna kängrus och uppsöka kanga-shelters(tror jag kan hitta vår planering någonstans om ni åker dit). Mkt fint för vuxna också.
Flyg t/r SYD till MEL o/e ADL ses om pendeltåg i Sverige.

Om ni tycker 6v i Australien är för mycket så har vi ju NZ, det är ett fantastiskt land och med de kortare avstånden (mot Australien) så har ni föräldrar verkligen något att se fram emot. Här skulle verkligen en husbil rekommenderas och funka exceptionellt bra just m barnen i åtanke. Går att göra på två veckors men fyra skulle absolut rekommenderas om man har tiden. Finns inga giftiga djur i NZ för övrigt. Däremot svinkallt i havet. Har även ruttförslag för det.

Med det sagt, se till att ge er tid för avkoppling och närvaro. Lite ”hemmatid” far away är bra mantra tycker jag.
Tack! Ja, fanns mycket dit en stund men hade inte fått ihop båda vouchers när det släppet kom och resan var inte helt spikad.
Vi har medvetet lagt in lite extra dagar här och där, planen är ha lite luft även för helt aktivitetsfria dagar där vi ex bara hänger i någon park/lekplats i närheten :) Lever också efter den devisen att barnen nog inte bryr sig så länge de är med oss, att vi är i Tokyo eller Halmstad spelar inte så stor roll.

Har båda rest längs östkusten Cairns-Sydney förut så planen denna gång är mest utforska lite mer områdena runt Sydney och bara strosa inne i stan. Jervis Bay såg ex nice ut!
Tror vi väntar tills barnen är lite äldre innan vi tar en riktig roadtrip :)

Tack! Får undersöka om det finns några passande båtturer. Ja NZ är fortfarande ett alternativ, vi har inte varit där innan. Dock lockar det inte jättemycket, speciellt med småbarnen. Det är väl mycket natur osv man ska se där? Inte gjort så mycket research ännu.
Ja men det finns annat också på NZ. Bara runt Aukland finns mycket trevligt som är enkelt att göra med små barn.

Låter spännande - alla är olika och alla barn är olika!

Jag hade nog tagit det säkra före det osäkra med infant och kört precis som föreslagit, ”hemma borta” med kanske 2 baser och sedan utgått därifrån med utflykter som passar .. det är ju mycket dagsform och ”faser” med ungar :) .. det är ju självmord att envist husbila med en unge som aldrig sover ordentligt….

Toppen