Vi väntar tillökning med tillhörande föräldraledighet under nästföljande år, iom detta så går ju tankarna givetvis direkt till vad för slags längre resa man kan pyssla ihop.
Önskemål från sambo har varit Australien, jag har försökt förklara det svåra med att hitta 3 platser t/r (vi har även en 2åring) dit i nuvarande award-läge men bara mötts av ”Lös det bara”.
Nåja, med SAS linje till Seoul öppnades ju ändå en fönster. Med högsta nivå i Flypremium i bakfickan och att senaste månaderna kollat CPH-ICN t/r var 10min så har vi nu biz t/r CPH-ICN dock än så länge på separata flyg 1-2 dagar emellan. Får se om det kan lösa sig närmare men ingen fara annars.
Sedan var tanken att lägga till ICN-SYD t/r med 2-4-1s. Men ytterligare önskemål har nu framförts på både Fiji (är ju ändå så nära från SYD) och Japan (bara 2h till ICN) så nu till min fråga. Ser nedan ok/rimligt ut? Vi tänkte vara borta 6v ca. Flygen SYD-NAN och HND-ICN blir revenue flyg.
-CPH-ICN, 7-8 nätter. Lite buffert här inför nästa flyg. Jetlag osv med småbarn.
-ICN-SYD, 4-5 nätter i Sydney. Lagom buffert?
-SYD-NAN, 10 nätter i Fiji
-NAN-SYD, 3-4 nätter till i Sydney+område runtom.
-SYD-HND - denna resa är sammankopplad med SYD-ICN så är andra delen av open-jaw. Tänkt 5-6 nätter i Tokyo.
-HND-ICN Sedan har vi 3-4 dagars buffert i ICN innan hemresan.
-ICN-CPH
Känns ändå som vi har en del luft för att kunna hantera ev förseningar/inställda flyg? Är väl egentligen bara flyget till Fiji som känns lite risky med eventuella orkaner osv.
HND-ICN finns ju så mycket flyg att vi borde kunna få till något på slutet med 3-4 dagar till godo?
Är det något annat jag inte tänkt på med in/utresor i länderna osv? Rädd att jag missat något.
Önskemål från sambo har varit Australien, jag har försökt förklara det svåra med att hitta 3 platser t/r (vi har även en 2åring) dit i nuvarande award-läge men bara mötts av ”Lös det bara”.
Nåja, med SAS linje till Seoul öppnades ju ändå en fönster. Med högsta nivå i Flypremium i bakfickan och att senaste månaderna kollat CPH-ICN t/r var 10min så har vi nu biz t/r CPH-ICN dock än så länge på separata flyg 1-2 dagar emellan. Får se om det kan lösa sig närmare men ingen fara annars.
Sedan var tanken att lägga till ICN-SYD t/r med 2-4-1s. Men ytterligare önskemål har nu framförts på både Fiji (är ju ändå så nära från SYD) och Japan (bara 2h till ICN) så nu till min fråga. Ser nedan ok/rimligt ut? Vi tänkte vara borta 6v ca. Flygen SYD-NAN och HND-ICN blir revenue flyg.
-CPH-ICN, 7-8 nätter. Lite buffert här inför nästa flyg. Jetlag osv med småbarn.
-ICN-SYD, 4-5 nätter i Sydney. Lagom buffert?
-SYD-NAN, 10 nätter i Fiji
-NAN-SYD, 3-4 nätter till i Sydney+område runtom.
-SYD-HND - denna resa är sammankopplad med SYD-ICN så är andra delen av open-jaw. Tänkt 5-6 nätter i Tokyo.
-HND-ICN Sedan har vi 3-4 dagars buffert i ICN innan hemresan.
-ICN-CPH
Känns ändå som vi har en del luft för att kunna hantera ev förseningar/inställda flyg? Är väl egentligen bara flyget till Fiji som känns lite risky med eventuella orkaner osv.
HND-ICN finns ju så mycket flyg att vi borde kunna få till något på slutet med 3-4 dagar till godo?
Är det något annat jag inte tänkt på med in/utresor i länderna osv? Rädd att jag missat något.