Typisk fråga som är bra att fråga försäkringsbolaget och inte random folk på internet.
Men vad är det för flygbolag som inte tar kortbetalning?
Amex är det inte alla som accepterar, så om man vill maxa sin poängintjäning skulle faktura + Betalo kunna vara ett alternativ… Tänker jag.
Amex reseförsäkring
Vi har en star alliance award bokning i business ARN-BKK med THAI för hela familjen (2 vuxna och 2 barn) med utresa nu på Söndag 30/6 som vi med stor sannolikhet måste av/omboka pga hastigt allvarligt sjukdomsfall. Skatter & avgifter är betalt med amex elite kreditkort. Det är bara flygresan...www.businessclass.com
Min länk ska gå direkt till relvant inlägg (nr 158).Oj, lång tråd. Kan inte se några direkt tydliga svar där heller dock, så jag får väl försöka kontakta försäkringsbolaget. Någon som har kontaktuppgifter till dem, gärna e-post om det finns?
*Edit: Vi talar om American Express här alltså, för tydlighetens skull.
Min länk ska gå direkt till relvant inlägg (nr 158).
Låt oss säga.så här. Hade jag velat vara säker på att försäkringen ska gälla så hade jag valt att köpa resan från någon som accepterar kortet. Annars fixa en separat försäkring. Kan vara värt det för att slippa eventuellt tjafs om något skulle hända.En bedömning från fall till fall alltså?
75% av resans kostnader ska vara betalt med kortet.Fick kontakt med supporten hos europ-assistance (Amex) och det ska inte vara något problem att betala med faktura, så länge man i vanlig ordning kan visa att minst 75% av beloppet/resan har betalats med kortet.
En ytterligare positiv grej är att försäkringen även gäller om man betalar med Eurobonuspoäng (gissar då att kortet åtminstone måste användas till skatter och avgifter).