Senaste nytt

Fråga: Stämplar som snart går ut på Hotels.com

Brandten

Medlem
Är ju totalt omöjligt att komma i kontakt med någon vettig person på Hotels.com så försöker här.
Fick mail för en stund sedan där det stod: Dina 3 stämplar går snart ut, Boka och bo senast 23 juli 2025 för att behålla din stämpel.

Antar att jag alltså kan boka valfri natt och att de menar att man får förlängda datum på alla 3 stämplar (inte stämpel)?

Antar att jag alltså kan boka valfri natt och att de menar att man får förlängda datum på alla 3 stämplar (inte stämpel)?
Boka och bo. Alla bonusnätter och stämplar är giltiga i 365 dagar från det att man antingen tjänat in en stämpel, eller använt en bonusnatt. Dvs man måste bo minst en gång varje rullande 365 dagar för att inte de befintliga ska försvinna.

Räcker det med att boka och betala för en natt eller måste man faktiskt checka in på boendet?

Om man samlat många stämplar till ett högt värde kan det ju finnas en poäng i att boka en superbillig natt någonstans (t.ex. en billig sovsal på ett billigt vandrarhem i ett billigt land) och vaska den, bara för att hålla stämplarna vid liv.

Räcker det med att boka och betala för en natt eller måste man faktiskt checka in på boendet?

Natten måste genomföras*, dvs man måste tillgodoräkna sig en stämpel, vilket normalt kommer kort efter (dagen efter) man checkar ut.

OBS i fallet man använder en bonusnatt, så räcker det att bara boka, även om boendet inträffar i framtiden (efter nätterna/stämplarna skulle ha gått ut). Dvs det som är viktigt är om det sker någon aktivitet på poängkontot eller inte. Aktivitet minst varje 365 dagar är vad som gäller.

*) Det finns hotell som inte har speciellt bra koll, som debiterar en och räknas natten som genomförd även om man faktiskt aldrig checkar in. Men om man inte VET att det kommer fungera på ett givet ställe, så skulle jag nog inte chansa på det.

Jag bokade en random natt i indien för en hundralapp, med baktanken att "de reggar den säkert som bebodd". Och ja, det gjorde de.

Så prova, i värsta fall vaskar du en hundring.

Jag bokade en random natt i indien för en hundralapp, med baktanken att "de reggar den säkert som bebodd". Och ja, det gjorde de.

Så prova, i värsta fall vaskar du en hundring.
Behöver evt en riktig natt i juni (för runt 1200kr) som därmed håller uppe värdet lite på snittnatten vs att boka något billigt. :D

Om du kikar på att boka en natt utan att bo, varför behöver priset vara högre? Värdet på bonusnätter baseras ju på snittet av samtliga 10 nätter som ligger till grund. Om du vaskar en dyr natt så kommer visserligen bonusnätten bli mer värd, men på det hela kommer du förlora mer pengar.

Varje bonusnatt baseras på det genomsnittliga värdet av 10 vistelser. När en bonusnatt genereras så är värdet låst. Värdet kommer inte förändras, även om vistelse 11 har ett lågt värde. Denna vistelse räknas endast till nästa bonusnatt.

Toppen