Jag misstänker att det inte kommer vara så stort problem med de tomma mittsätena, för jag tror inte man kommer ha lika bra åtgång på dessa biljetter som på plus. Så det är knappast 6-10 rader Business som vi ska förvänta oss, utan kanske 3-4, dvs 6-8 tomma säten. Är det ingenting? Nej. Är det värt det för SAS för dyrare biljetter (bättre marginal?) och tillgång till JV med de stora spelarna? Högst troligtvis.
Vardagar har SAS 15 avgångar ARN-CPH, helgerna ungefär hälften. Givet 4 rader business på alla, så tappar SAS 120 säten de hade kunnat fylla på en vardag. Inte ens en hel A320NEO.
Sen är det nog mest intercontinentala/widebody flyg som folk kommer att byta till i CPH, inte så mycket resten av Europa. En del, men det är knappast SAS strategi. Och SAS fyller hellre sina plan med folk som byter till långflyg, så ifall Norwegian plockar lite slattar i form av point-to-point, så får det väl vara så.