Senaste nytt

Restips för Marbella mottages

Finns allt mellan himmel och jord i Marbella området, har ni några mer preferenser än "bra"?
Menar absolut inte att verka dryg, kommer gärna med tips, men finns allt från högljudda barer med 35€ drinkar till spartanska hål i väggen, vad som är bra ligger i betraktarens ögon. :)

Finns allt mellan himmel och jord i Marbella området, har ni några mer preferenser än "bra"?
Menar absolut inte att verka dryg, kommer gärna med tips, men finns allt från högljudda barer med 35€ drinkar till spartanska hål i väggen, vad som är bra ligger i betraktarens ögon. :)
Helt rätt. :)

Hellre lugna barer där man kan föra ett samtal och njuta av drinkarna/ölen/vinet än att gapa så man inte har någon röst kvar dagen efter.
Tapas älskar vi och personligen föredrar jag tapasbarer där man bara får acceptera rätten som kommer med drycken än att välja från meny. På så sätt "tvingas" man faktiskt prova nya rätter.

Som tidigare nämnt, det finns allt i Marbella. Nobu är säkert bra :) Samma med Michelin restaurangerna i stan.

Ät frukost på Cappuccino, svårslaget.

Ganska trevligt att promenera från Marbella till Pt. Banus om man vill se hamnen.

En öl på apelsintorget i gamla stan är trevligt, men turistigt. Undvik 1€ tappas på stranden av samma anledning, men det kanske säger sig själv.

Har man tid så är en dag, eller några timmar, i Malaga också att rekommendera, väldigt fint!

Edit: god mat och vin på Chez Philippe om man är där borta

Det finns en hel del att välja på, och som sagt tidigare enkelt att gå runt strandpromenaden så finner ni ganska många alternativ
Bra men Dyrt
Cipriani, Nobu, Skina (svårt att få bord ibland)
Bra, kvalitet
Lena, Tarbouches, Chambau, Caos in Marbella, Tahini (Sushi, Japanese), La Fonda (trevlig innergård på ett hotel Relais Chateau)
Beach Club,
Nosso (en bit bort), Trocadero

Sedan barer så gå in till Gamla Marbella, där hittar ni mycket

Helt rätt. :)

Hellre lugna barer där man kan föra ett samtal och njuta av drinkarna/ölen/vinet än att gapa så man inte har någon röst kvar dagen efter.
Tapas älskar vi och personligen föredrar jag tapasbarer där man bara får acceptera rätten som kommer med drycken än att välja från meny. På så sätt "tvingas" man faktiskt prova nya rätter.
Snyggt!
Som redan nämnt är frukost längs med stranden på Cappuccino ett säkert kort.

Vill ni äta i gamla stan och hålla er lite i utkanten av de mest turistiga, skulle jag rekommendera Tartufo eller Tempora, beroende på vad ni är sugna på för kvällen.
Är ni sugna på en "fördrink" drink/öl/vin skulle jag köra på Fendi La Plaza (Nobu, Lena etc som redan nämnts ligger i samma område), det är dyrt men en tidig kväll kan ni njuta av gården och fortfarande hålla en konversation (senare på kvällen är det en omöjlighet).

För tapas skulle jag köra på La Nueva Venencia de la Fontanilla, dyrare än de absoluta turist ställena, men väl värt det om ni vill sitta ned. Vill ni istället köra en riktig tapas-sittning skulle jag köra på, Lekune Bar, kan tyvärr fall på att akustiken gör att de blir rätt högljutt, men lyckas ni få bord ute så kommer ni sitta i timmar. :)

Som tidigare nämnt, det finns allt i Marbella. Nobu är säkert bra :) Samma med Michelin restaurangerna i stan.

Ät frukost på Cappuccino, svårslaget.

Ganska trevligt att promenera från Marbella till Pt. Banus om man vill se hamnen.

En öl på apelsintorget i gamla stan är trevligt, men turistigt. Undvik 1€ tappas på stranden av samma anledning, men det kanske säger sig själv.

Har man tid så är en dag, eller några timmar, i Malaga också att rekommendera, väldigt fint!

Edit: god mat och vin på Chez Philippe om man är där borta
Kul att ni rekommenderade Chez Philippe, har åkt förbi den hundratals gånger men eftersom den ligger lite knasigt till (om man inte bor i området) så har det aldrig blivit av att vi testat. Nu ska den upp på prio listan, tack! :)

Har en resa till Marbella i maj månad.
Hur länge stannar du/ni? Vet inte din/er ålder heller så svårt att tipsa, men det låter som du/ni är oerfarna i området. Jag skulle oavsett dessa frågor tipsa om en busstur över dagen till Estepona, L-79 eller helt nya L-70 som går snabbare.

Hur länge stannar du/ni? Vet inte din/er ålder heller så svårt att tipsa, men det låter som du/ni är oerfarna i området. Jag skulle oavsett dessa frågor tipsa om en busstur över dagen till Estepona, L-79 eller helt nya L-70 som går snabbare.
Resan är på en vecka och vi är två par som åker där åldern pendlar mellan 40 och 50.

Resan är på en vecka och vi är två par som åker där åldern pendlar mellan 40 och 50.
Då tycker jag definitivt ni ska ta bussen till Estepona så ni kan jämföra. Är en pågående diskussion om Marbella ve Estepona. 20-åringar föredrar Marbella - 40/50-åringar brukar gilla Estepona. Så missa inte det!

Toppen