Spännande att det inte finns ett ord om att Plus ersätts…![]()
SAS reintroduces European Business Class starting October 1
Scandinavian Airlines is announcing a new European Business Class, responding to increasingnews.cision.com
Spännande att det inte finns ett ord om att Plus ersätts…![]()
Scandinavian Airlines is announcing a new European Business Class, responding to increasingnews.cision.com
Spännande att det inte finns ett ord om att Plus ersätts…
Så var det ju innan Plus kom till. Min förståelse har varit att Plus försvinner. Det finns flera sidor med information och spekulationer om detta i denna tråd. Pressmeddelandet är oväntat otydligt på denna punkt.Det säljs ju fortfarande Plus för tiden efter 1 oktober. Så jag gissar att Plus kommer finnas kvar, iaf ett tag.
2-3 rader Business till skyhögt pris, och sedan några radar Plus. Och sedan SAS Go.
Tror man kan ana detta redan nu. Om man ser på en enkel Stockholm - Bryssel den 30/9 i Plus jämfört med den 1/10 (säljs som "Plus") är det ca 1 000 kr dyrare fr.o.m. den 1/10 enkel väg. D.v.s. dagens prisnivå i Plus blir ca 1 000 kr dyrare i business. Kollade även på sträckan Stockholm - Tallinn och där verkar det bli ca 500 kr dyrare enkel väg. Jag gissar att de som bokat Plus på ett flyg som går fr.o.m. den 1/10 hamnar i business, därav prissättningen.Den 6:e maj börjar biljetterna till business säljas, då vet vi prisnivån
Jag skulle tro att SAS kommer att höja poängpriset för bonusresor i Europa för business jämfört med Plus. Jag har kikat på flera europeiska destinationer fr.o.m. i höst och inte på någon linje finns bokningsbara platser för vanliga bonusresor i plus/business.
ARN-BER bara runt 300 kr dyrare mellan Sep och Oktober.Tror man kan ana detta redan nu. Om man ser på en enkel Stockholm - Bryssel den 30/9 i Plus jämfört med den 1/10 (säljs som "Plus") är det ca 1 000 kr dyrare fr.o.m. den 1/10 enkel väg. D.v.s. dagens prisnivå i Plus blir ca 1 000 kr dyrare i business.
Spännande att det inte finns ett ord om att Plus ersätts…
Saknar även besked om SAS kommer att öppna upp 3.eparts lounger för endast business passagerare där egna l.ounger inte finns.,
För egen del som mest flyger på urtråkiga, semesterdestination Ryan air flygplatser ganska avgörande..
Men, men blir väl i så fall ramaskri bland gold/diamond innehavare som flyger i Go.
![]()
access to more lounges