Mitt första försök i den här tråden, tror jag. Men nu har jag så mycket bokat för 2026 att behöver skriva av mig lite.
Först en liten Aegean-tur som just nu känns utmanade med tanke på att Athen FIR har haft 3 dagar av system-kaos och att snö och stormvindar är utlovat för stora delar av Europa.
CPH-ATH-SKG-ATH-ARN-ATH-LHR-CPH
Januari har också en osexig CPH-INN-VIE-CPH, kombinerat OS och SK. Jobbresa, så billigast möjliga, men lurar på att bränna Senator-uppgradering på OS-segmentet för att "spice:a upp det" lite.
Sedan kommer februari och sportlov och där fick jag ändå till det, trots att jag var sent ute. China Southern öppnade MAD som destination i mellandagarna och när jag upptäckte det i november var den inte väl-såld och det gick att få 2 biljetter i business utan att spränga banken. B789 och ny kabin blir intressant, senast jag flög CZ longhaul var det A330 och riktigt gamal kabin. Förväntar mig inte något extravagant ombord, men att kunna sova ordentligt istället för att åka SK eller AY premium economy som det annars hade fått bli, är värt allt.
CZ flyger från SkyTeam hubbar (även om de lämnat alliansen - surt, vet inte om jag kan få in poäng någonstans?!) som AMS och CDG som logiskt sett vore enklare men från MAD innebär att de inte överflyger Mordor. Anslutningar i Europa SAS med business award blir också bra.
CPH-MAD-CAN-CDG-CPH
Sedan blir det påsklov och en Finnair trip bokad med 2x poäng promo. Premium med uppgraderingar på waitlist, så det får man se hur det går med. Ser inte fram emot den biten om uppgraderingarna inte går igenom. Ser däremot fram mot flygen som jag hängde på i ett senare skede. Det ska badas på Ishigaki, ätas Izakaya på Okinawa och träffas folk på Honshu. Lilla-loopen blir med
1. Hong Kong Express (oops! men 800kr pp vann över att boka med BR)
2. ANA (250kr pp !! för ö-hoppning ISG-OKA)
3. CX (tänkte lite fel när jag bokade den och dyrare än tänkt, 3800kr pp, men värdefullt med direkt-flyg till HKG och med ett bolag som troligen checkar in oss hela vägen till CPH)
De lokala flygen i ekonomi (omöjligt att hitta awards till/från Japan under sakura säsongen)
CPH-HEL-HKG-ISG-OKA-FUK-HKG-HEL-CPH