Senaste nytt

SAS Big sale - boka senast 31;e mars!

Tobbe.O

Medlem
Screenshot_20250325_181826_Samsung Internet.jpg

Stockholm:
Resperiod:
Inrikes/Europa: 22/4 - 17/12
Screenshot_20250325_181843_Samsung Internet.jpg

Resperiod:
Nordamerika/Asien: 1/5 - 25/10
Screenshot_20250325_182445_Samsung Internet.jpg

ExpertFlyer hittade tillgänglighet i S-klass inatt på en resa från Amsterdam som jag hade under bevakning. Hög snabbt innan kl 7 imorse. Nu är S-klass inte superbilligt men det är under högsommar på förmiddagsflyget, så det var bra under omständigheterna. TLDR: i mitt fall var det inget rea-pris men billigare än innan denna sale.

Priserna mellan LHR och ARN i början av juli på många avgångar i Go tycks nu ligga på de priser som Plus-biljetter såldes för förra veckan. Kan ju vara så att de gått åt snabbt senaste dagarna men känns osannolikt.

Trodde inte jag skulle hitta någon bra biljett för att nyttja 2X-kampanjen från julkalendern men 7500:- i Plus till IAD över en helg kunde jag inte säga nej till. Blir 24675 nivåpoäng (inkl MCP på sas.se) och 28500 bonuspoäng om jag räknat rätt.

Tips på förslag på roadtrip tas tacksamt emot. Funderar på Skyline drive.

Priserna mellan LHR och ARN i början av juli på många avgångar i Go tycks nu ligga på de priser som Plus-biljetter såldes för förra veckan. Kan ju vara så att de gått åt snabbt senaste dagarna men känns osannolikt.
Bokade lite biljetter till Nice igår i go, idag kostar samma biljetter i go mer än vad plus gjorde igår så tror det bokas rätt friskt

Trodde inte jag skulle hitta någon bra biljett för att nyttja 2X-kampanjen från julkalendern men 7500:- i Plus till IAD över en helg kunde jag inte säga nej till. Blir 24675 nivåpoäng (inkl MCP på sas.se) och 28500 bonuspoäng om jag räknat rätt.

Kan rekommendera en tur upp i bergen till Harper's Ferry. En mysig liten by där Shenandoah River och Potomac River möts. Fina trails om man gillar sådana vandringar runtomkring men det var väldigt varmt och fuktigt när vi var där förra sommaren i juli så beror lite på säsong. Ca 1h från flygplatsen.

Shenandoah National Park är även det en fin tur upp i bergen.

Annars är det ju alltid värt att åka ut till kusten till Annapolis som är väldigt fint.

Ifall det är av intresse, Hazy-Udvar National Air and Space Center är för nära att missa.
Därifrån väldigt kort väg till Skyline Drive, som beroende på tillgänglig tid kan köras på en eftermiddag eller en heldag i lugnt tempo med längre stopp längs med. Vi körde vidare en bit på Blue Ridge Parkway fram till Lynchburg (för att sedan fortsätta mot Myrtle Beach, Charleston..... och några veckor till) och den sträckan kändes mindre turistig, mer "körglädje" men också färre utsiktsplatser.

IMG_2328.jpeg

IMG_2334.jpeg

IMG_2339.jpeg

Skyline Drive mkt vacker. Harpers Ferry är ju intressant ut historisk synpunkt. Är det bokat senare under vår sommar så åk ut till Ocean City o sen ner mot Chincoteague och Cape Charles. Sen över Chesapeake Bay mot Virginia Beach..

Toppen