Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Lite OT:
Ngn som bott på såväl Radisson Scandinavia som Radisson Riverside och har en analys/rekommendation? Riverside älskar vi, men lite sugen på variation.
Tycker nog inte något av dem är så där speciella men har nog viss preferens för Riverside pga. bättre restaurant och kanske lite fräschare. Dock viss skillnad på att bo på Lindholmen jämfört med inne i stan - jag hade valt utifrån var jag planerar att spendera min tid (även om det bara tar 10 minuter att ta sig från Lindholmen till stan med båt/bil/buss).

Tycker nog inte något av dem är så där speciella men har nog viss preferens för Riverside pga. bättre restaurant och kanske lite fräschare. Dock viss skillnad på att bo på Lindholmen jämfört med inne i stan - jag hade valt utifrån var jag planerar att spendera min tid (även om det bara tar 10 minuter att ta sig från Lindholmen till stan med båt/bil/buss).
Jag brukar generellt föredra Scandinavia, mycket just pga läget. Äter sällan på hotellets restaurang ändå, men särskilt inte när man bor på Scandinavia som är så nära mycket annat.

Hotellrummen tycker jag är överlag ganska likvärdiga (efter att Scandinavia fick klart sin renovering men det är rätt länge sedan nu). Min erfarenhet är att Scandinavia är btätre på uppgraderingar till sviter, och när man drar vinstlotten och får en av deras riktigt stora sviter så är de betydligt större och bättre än Riverside.

Lite OT:
Ngn som bott på såväl Radisson Scandinavia som Radisson Riverside och har en analys/rekommendation? Riverside älskar vi, men lite sugen på variation.
Jag föredrar Scandinavia. Riverside är väl ok men gillar inte läget. Frukosten tycker jag var ganska mager där också. Utsikten är väl oftast bättre på Riverside men personalen och storleken på suiten var bättre på Scandinavia. Detta är mina personliga och subjektiva åsikter.

Hotell: Radisson Blu Arlandia
Bokat: Standard
Fick: Superior med en chokladstrut
Antal nätter: 1
Status: VIP
När: Mars 2025

För alla boende på Arlandia har det tyvärr skett en nedgradering. Det går inte längre att beställa tex en omelette från köket. Så synd, just detta har gett en lyxkänsla när man jämför med andra Arlandahotell.

Jag brukar generellt föredra Scandinavia, mycket just pga läget. Äter sällan på hotellets restaurang ändå, men särskilt inte när man bor på Scandinavia som är så nära mycket annat.

Hotellrummen tycker jag är överlag ganska likvärdiga (efter att Scandinavia fick klart sin renovering men det är rätt länge sedan nu). Min erfarenhet är att Scandinavia är btätre på uppgraderingar till sviter, och när man drar vinstlotten och får en av deras riktigt stora sviter så är de betydligt större och bättre än Riverside.
Finns ngn motsvarighet till Spa:et som ingår hos Riverside?

Kan inte jämföra då jag inte använt båda, men spa finns (hagabadet) och ingår i vissa rumstyper, eller med rabatt i andra.
Tack för snabbt svar. På Riverside är det ju roof-top Spa som ingår i alla rum, men vi är lite sugna på att testa Scandinavia för variation. Då får man hålla tummarna på ordentlig uppgradering ;)

Lite återkoppling:
Valde Radisson Scandinavia. Hade valt enklaste standardrum. Uppgraderad till juniorsvit. Fick lite intressanta datapunkter:

Om man själv betalt juniorsvit ingår Spa på Hagabadet. Om man blivit uppgraderad till detsamma så är det avgift 500:-/pp för 2 h.

När gäller executive rum så ingår lounge om man betalt för executiverum, om man blivit uppgraderad till det så ingår inte executive lounge, annat än med tillägg på 400:-/pp.

Ikväll Dining by Amex på Boquerian.

Attachments

• IMG_4495.jpeg
    IMG_4495.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 87
  • IMG_4497.jpeg
    IMG_4497.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 71
  • IMG_4500.jpeg
    IMG_4500.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 66
  • IMG_4501.jpeg
    IMG_4501.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 83
Hotell: Radisson Blu Arlandia
Bokat: Superior
Fick: Suite med privat bastu
Antal nätter: 1
Status: VIP
När: Mars 2025

Nämnde när jag bokade att vi spenderade bröllopsnatten på detta hotell för 34 år sedan och då bodde i ett rum med bastu. Då hade jag bokat och betalat för en suite.
Fick faktiskt exakt samma rum. Men chansen var 50/50 när vi blev uppgraderade. Finns bara 2 rum med bastu.

Attachments

• 17424921985957828680499532777883.jpg
    17424921985957828680499532777883.jpg
    {memory} MB · Visningar: 46
Toppen