Senaste nytt

Transfer i Delhi airport

LarsCph

Medlem
Jag kommer att besöka Indien för första gången i mars på en affärsresa till Bengaluru. När jag tittar på flygalternativ är Air India överlägset det billigaste alternativet, och innebär att jag inte behöver ta ett flyg kl. 2-3 på natten på vägen tillbaka. Även om de får blandade recensioner tyckte jag att det var värt att prova.

Det finns två alternativ för utresan, där det kortaste har endast 2 timmars anslutningstid i Delhi till inrikesflyget till Bengaluru. Jag är orolig att det kan vara lite tajt, men har ingen erfarenhet av att byta flyg i Delhi. Har någon erfarenhet och kan ge råd?

Jag kommer att resa i business class, ifall det ger några fast track-alternativ i Delhi.

Det finns också några alternativ när jag söker online för att köpa VIP-transfer, till exempel här: https://delhifasttrack.com/. Men om transfer för business class redan har fast track hela vägen är det förmodligen inte värt pengarna.

Dock är alternativet med 4 timmar och 30 minuters anslutning både dyrare på min resdag, och jag skulle helst slippa spendera så lång tid på flygplatsen om en 2-timmars transfer faktiskt är rimlig. Jag kan gå snabbt och behöver inte besöka några lounger.

Alla rekommendationer och färska erfarenheter tas tacksamt emot!

TransferTime.jpg

Sponant så hade jag köpt med 2h connection - går det åt skogen så lär dom väl boka om dig till nästa?

jag vet.. jag har också läst skräckhistorier men räkna med att allt går bra - du reser själv. Annat om man har ungar osv med sig :)

Nej, 2 timmar är åt h-e för lite då du skall byta till inrikesflyg som ligger i en annan terminal på DEL. Du landar på T3 och skall igenom immigration samt hämta upp baggage och ta dig till T1 och checka in igen. 2 timmar räckte knappt senast för tre veckor sedan när jag bytte International-International utan att behöva plocka ut baggage. Säkerhetskontrollerna på DEL är katastrofala exempel på ineffektivitet och immigration är inte mycket bättre. DEL är inte en flygplats du vill vara stressad på.

Tack för input... Jag kommer inte att ha något incheckat bagage - det borde väl göra det lite mer smidigt?
Tja, du kan alltid chansa på att två timmar räcker.

Har du tur så slipper du terminalbyte men immigration och säkerhetskontroll kommer du inte undan och de är tålamodsprövande.

Last edited:
Då var jag här - hade boket transfer service och kom från ankomst till avgångs gate på cirka 45 minutter. Air India inrikes till Bengaluru är från T3 så inget terminal byte. Och sen hade jag inget incheckat bagage. Dedikerat kö till business i emigration och security med mycket lite kö.

Jag ska försöka skriva ihop en liten sammenfatning av resan med Air India under veckan.

Toppen