Niclas Persson
Medlem
Nu är tanken inte ekonomi klass samt så är ICN ej slut destinationen. Fann en Business till Hong Kong med Delta men på fel datum. Utbudet är märkbart sämre än tidigare
Du skrev bara Asien.Nu är tanken inte ekonomi klass samt så är ICN ej slut destinationen. Fann en Business till Hong Kong med Delta men på fel datum. Utbudet är märkbart sämre än tidigare
"det ska kosta" ?Det är så sjukt dåligt utbud med den här nya lågbudget alliansen. Har försökt att finna något mellan Sydamerika och Nordamerika till Asien under en vecka i september från alla större städer och det enda som dyker upp är SFO-SGN med Vietnam Airlines och den kostar dubbelt i poäng mot vad det ska kosta. Lutar mer och mer åt att gå över till Platinum och dumpa SAS
Detta är en bra idé, men om man hoppas kunna ändra till ett icke VN-flyg längre fram och därmed kapa poängpriset så bör man överväga att dela upp resan i två bokningar. Om jag har förstått det hela rätt så räcker det med ett ben i bokningen med VN för att hela resan ska kosta 2x poängen. Så för en rimlig chans att kapa poängkostnaden så bör resan delas upp, dock krävs i det fallet dubbla vouchers också...Sydostasien fr. antingen CDG eller FRA finns relativt gott med VN. Ut till BKK och SIN hem från SGN alt. HAN.
relativt korta avstånd som gör att man kan ta dessa i economy utan större problem... ?
Ok dubbla poängen... men ändå...
Sedan får man bevaka det hela dag för dag för att se om det släpps närmare innpå med typ AF alt. KL...
Upp tidigt i ottan och snabb som en kobra när något dyker upp.. brukar ge resultat.. ;-) Innan Chattflights hinner rensa det som finns för dagen..
Visa bifogad bild 162827
Visa bifogad bild 162828
Går att boka online, VN ena vägen, bara 2x den vägenDetta är en bra idé, men om man hoppas kunna ändra till ett icke VN-flyg längre fram och därmed kapa poängpriset så bör man överväga att dela upp resan i två bokningar. Om jag har förstått det hela rätt så räcker det med ett ben i bokningen med VN för att hela resan ska kosta 2x poängen. Så för en rimlig chans att kapa poängkostnaden så bör resan delas upp, dock krävs i det fallet dubbla vouchers också...![]()
Där ser man, det var nytt för mig
Sydostasien fr. antingen CDG eller FRA finns relativt gott med VN. Ut till BKK och SIN hem från SGN alt. HAN.
relativt korta avstånd som gör att man kan ta dessa i economy utan större problem... ?
Ok dubbla poängen... men ändå...
Sedan får man bevaka det hela dag för dag för att se om det släpps närmare innpå med typ AF alt. KL...
Upp tidigt i ottan och snabb som en kobra när något dyker upp.. brukar ge resultat.. ;-) Innan Chattflights hinner rensa det som finns för dagen..
Visa bifogad bild 162827
Visa bifogad bild 162828
Om inte chatflights hittar något som du önskar, då finns troligen inte resan.Hej!
Jag är väldigt ny i det här med "Awards Travel", jag har flugit poängresor med SAS i många år, men alltid bokat genom deras bokning.
Vad för "verktyg" använder du för att söka och få fram resultat som i de första två screenshotsen?
Eller ärligt talat, hur gör man för att söka efter tillgänglighet för poängresor?
Om jag har EuroBonus poäng som jag vill använda, men jag vill flyga en rutt som inte SAS flyger, det finns Sky Team bolag som flyger, men när jag söker i SAS "Partnerflygsökmotor" så kommer den tillbaka tom.
Jag har fått veta av Chat Flights när jag kontaktade dem att det FINNS (eller rättare sagt, det fanns... Ingen aning om det finns längre...) poängresor som jag kunde boka, men endast på väldigt specifika datum. Efter att ha chattat lite fram och tillbaka så blev jag frustrerad över att jag hela tiden måste ställa specifika frågor och få specifika svar, och när jag "tjatat" om lite olika alternativ så fick jag en känsla av att "temperaturen" på vår konversation blev "kallare", det kändes som om de tyckte att jag ev. "kunde bestämma mig snart", men jag är en person med väldigt starkt behov av att ha full förståelse för och kontroll över allt som rör mina/våra resor.
Jag gillar inte ens att använda resebyrå för att jag känner att jag "tappar kontrollen":
Men om jag inte har de verktyg som jag behöver för att på ett smidigt sätt öeta oilka alternativ, ja då är det svår att vara specifik.
En annan fråga om det är någon som vet, hur ligger det till med "Poäng-stolar", t.ex i Business Class, hur långt i förväg ungefär släpper bolagen dessa biljetter, och hur vanligt är det att de släpper flera biljetter längre fram, närmare avresedatum?
Tacksam för hjälp!
Vänliga hälsningar,
Jonas