Senaste nytt

Tips på hotell på Mauritius

Vi håller också på att planera en Mauritiusresa, åker med två barn på 2 och 5. Vill dela vår vistelse på två hotell, på två olika delar av ön, med en knapp vecka på varje. Vad ska vi välja?

Tittat bland annat på Shandrani Beachcomber, The Westin, Riu Turqoise, Zilwa Attitude och Constance. Några erfarenheter?

Vi vill helst ha någon form av familjerum och inte betala mer än 450 euro/natt för halvpension (gärna mindre).

Var där igen för 2 år sen.
Bodde på Hilton Mauritius på västra sidan.
Grymt hotell. Suverän mat (hade halvpension).
Bra pooler, man kunde låna trampbåt, SUP, kajaker, snorkel etc.
Mkt bra rev precis utanför.
Promenadavstånd längs stranden (30 min) in till byn för att köpa lite snacks, öl etc.
Kostade väl runt 5000-6000 per natt. Bodde på poäng så kommer ej ihåg.

Tack snälla! Det går bara att boka stora familjerum där när man reser med två barn så det blev väldigt dyrt, men kanske värt att mejla dem. Vi är tyvärr statuslösa och den poängslatt jag haft har nog gått ut när resandet minimerats drastiskt på grund av pandemi och barn.

Heritage Telfair ska vara väldigt bra har jag hört. En del av SLH
Tsck! Har kikat lite på Telfair och Awali, lite utanför budget dock.
Vi bodde på https://www.beachcomber-hotels.com/en/hotel/canonnier-beachcomber i somras. Familj med tre barn. Familjerum med två rum och två badrum. Väldigt mycket bra aktiviteter på hotellet och trevlig personal.
Det hade jag missat! Ser ju kanon (no pun intended) ut. Överkomligt pris också. Hur var barnklubb/lekplats/lekrum? Bra stränder? God mat?

Vi bodde på https://www.beachcomber-hotels.com/en/hotel/canonnier-beachcomber i somras. Familj med tre barn. Familjerum med två rum och två badrum. Väldigt mycket bra aktiviteter på hotellet och trevlig personal.
Vi har också bott på Beachcomber, suveränt nöjda. Vi bodde på Mauricia Beachcomber som ligger 5 km från Canonnier. Det var för tio år sedan, utan barn. Nära hotellet låg det en indisk restaurang dit de hade flugit in 8 indiska kockar från Delhi. Vi tog takeaway därifrån flera gånger och satt på balkongen i solnedgången och drack Phoenix (extremt god öl).

Screenshot_20250304_222648_Photos.jpg

Toppen