Senaste nytt

Los angeles (LAX) till Luleå (LLA) via Götebort (GOT) giltig bokning?

FF#1

Medlem
Försöker boka en bonusresa med SAS, det finns biljetter om man tittar separat LAX-CHP och CPH-GOT-LLA men de kommer inte upp och SAS telefontjänst ser de inte.
Det är lång layover antingen i Köpenhamn eller Göteborg men långt i från 24h

Någon som vet om det är ogiltigt att routa så?

Ev så finns en av sträckorna bara i Go och resten är i Plus/C men det borde väl gå?

Det ska inte finnas några hinder för att boka den routingen. Har du hittat en bonusbiljett som är från LAX hade jag knipit den direkt istället för att vänta. Den riskerar att försvinna annars, att lägga på CPH-GOT-LLA ska ”vilken kundtjänstmedarbetare som helst” kunna lägga på sen.

Gjorde precis så, ringt 2 ggr men de får inte upp någon tillgänglighet på CPH-GOT-LLA så jag var tvungen att boka den separat. Ska ringa och se vad vanliga svenska supporten kan göra i morgon när den har öppet. Känns himla skumt

Nu har jag ringt, det går bara helt enkelt inte att boka via Göteborg på den resan. Ska bevaka om det dyker upp nån bonusbiljett via Arlanda, det finns gott om biljetter från arlanda till Luleå

Låter väldigt skumt. Vad får du för skäl? Bara "computer says no"/"får inte upp de biljetterna"?
Exakt, har ringt tre ggr, de får helt inte enkelt upp nån genomgående biljett. Struntar i det här nu, har ju biljetter hela vägen men separata.

Två föjldfrågor:

Finns det någon chans att checka in bagage hela vägen på två separata biljetter?

Kan jag checka in bagaget kvällen innan på Köpenhamns flygplats?
Altså efter landning från LAX när vi flyger morgonen efter?

Exakt, har ringt tre ggr, de får helt inte enkelt upp nån genomgående biljett. Struntar i det här nu, har ju biljetter hela vägen men separata.

Två föjldfrågor:

Finns det någon chans att checka in bagage hela vägen på två separata biljetter?

Kan jag checka in bagaget kvällen innan på Köpenhamns flygplats?
Altså efter landning från LAX när vi flyger morgonen efter?
En kollega fick ringa 7(!) gånger för att lägga till anslutning London-Arlanda

Ja, det finns chans att få checka in hela vägen. Finns många trådar,
Det är dock ingen rättighet! Men att vara trevlig ökar chanserna :)

Gällande incheckning kvällen innan vet jag inte!

En kollega fick ringa 7(!) gånger för att lägga till anslutning London-Arlanda

Ja, det finns chans att få checka in hela vägen. Finns många trådar,
Det är dock ingen rättighet! Men att vara trevlig ökar chanserna :)

Gällande incheckning kvällen innan vet jag inte!
Trots att SAS sagt nej i kundtjänst har det inte varit problem för mig checka in bagage kvällen innan när flyget går dagen efter på CPH.

• Gilla
Reactions: pep
Kvällen innan på CPH ska gå bra.

När jag försökte för något år sedan sa agenten
- Javisst det går bra. Men du ska veta att väskorna inte stannar på flygplatsen över natten utan går till ett lager och Det Är inte ovanligt att de missar att lastas i tid.

Vet inte om det var ren bull men eftersom jag just den gången verkligen inte ville ha försenat baggage tog jag det som carry on.

Tjänsten finns alltså helt klart, men agenter kanske tycker det är jobbigt att hantera

Gick inte att checka in hela vägen från LAX. Gick däremot utmärkt att checka in de dagen innan.

Toppen