Senaste nytt

Vettiga priser under jul/nyår med SAS

ante_77

Medlem
Jag såg att SAS hade riktigt bra priser under jul och nyår till BKK (beroende på var man startar).
Någon vecka innan jullovet och någon vecka efter så var det till och med vettiga priser i alla klasser, så har man en månad som man kan vara ledig så är det grymt bra priser.

Jag knep en resa för hela familjen då priserna var i paritet med lågsäsongsbiljetter.

Tar Oslo som exempel

1740556690400.png

Intressant. Märkligt dock att biljetterna försvinner om man har mindre än en månad borta. Aldrig förstått att det finns extra god tillgänglighet beroende på hur länge man är borta.

Intressant. Märkligt dock att biljetterna försvinner om man har mindre än en månad borta. Aldrig förstått att det finns extra god tillgänglighet beroende på hur länge man är borta.
Det beror ju på vilken fare man bokas i, priserna varierar då utifrån förköpskrav och hur länge man är borta tex.
Inte jättevanligt att fares har minimum stay 30 dagar, men det förekommer

Nja, det stämmer inte helt.

Returen är lika billig även om jag väljer kortare reselängd.
Priserna är fastsatta per datum och inte duration

1740570583021.png

Så bara för det så ser jag att det är riktigt ok priser även i November

1740570655645.png

I detta fall ser det ut INTE ut som minimum stay, de har prissatt de enskilda enkelresorna runt jul/nyår väldigt högt, effekten blir ungefär detsamma.
OK, har inte tittat själv på priserna och fares i expertflyer.
Gick bara på vad som skrevs.

Men hittar man billigaste bokningsklassen i business så startar väl priserna omkring 25k tor när det inte är kampanj, vilket verkar vara det som visas på dessa datum

OK, har inte tittat själv på priserna och fares i expertflyer.
Gick bara på vad som skrevs.

Men hittar man billigaste bokningsklassen i business så startar väl priserna omkring 25k tor när det inte är kampanj, vilket verkar vara det som visas på dessa datum

En känsla jag har är att priserna har varierat väldigt kraftigt. Det är knappt så man har fått en ekonomibiljett för 25k.
Ser vi på avgång från CPH så blir det genast mycket dyrare.
Så tätt inpå jul så har det varit riktigt bra priser. Såg att det fanns riktigt billiga biljetter 17/12, men så är inte fallet längre.

Sedan kan längre väntetid på ARN vara lika bra som ett välbetalt jobb om man vill se det så

1740572115654.png

Toppen