Det går inte, ni kan dock skapa en poängpool för att lösa problemet.Någon som vet om det ska vara möjligt att ringa SAS och boka en bonusresa och ta vouchern från ett konto och poängen från ett annat? När jag ringde SAS uppgav personen jag pratade med att det inte gick, men jag antar att det går att få ett säkrare svar här.
Säg då att personerna ingår i en poängpool. Då ska ju de poäng som är äldst tas först om man gör en bokning själv på sas.se. Men kan man ringa och specificera från vilken medlem man vill att poängen ska dras ifrån?Nej det går inte, poängen måste komma från samma konto som vouchern, eller från en poängpool där den som har vouchern kan nyttja poängen.
Nepp, blir de äldsta per automatikSäg då att personerna ingår i en poängpool. Då ska ju de poäng som är äldst tas först om man gör en bokning själv på sas.se. Men kan man ringa och specificera från vilken medlem man vill att poängen ska dras ifrån?
Tyvärr inte. Först in först ut är det som gäller för poängen. Dvs du använder de äldsta först.Säg då att personerna ingår i en poängpool. Då ska ju de poäng som är äldst tas först om man gör en bokning själv på sas.se. Men kan man ringa och specificera från vilken medlem man vill att poängen ska dras ifrån?
Om en är EBD och övriga lägre status/statuslösa, innebär det att EDBs poäng "sparas" till sist och tas av först när övriga är "tömda"?Tyvärr inte. Först in först ut är det som gäller för poängen. Dvs du använder de äldsta först.
Nej. Tyvärr gäller först in, först ut även där. Om inget ändrats sedan jag var EBD under pandemin.Om en är EBD och övriga lägre status/statuslösa, innebär det att EDBs poäng "sparas" till sist och tas av först när övriga är "tömda"?