Är det för att det inte finns någon *A lounge på Arlanda? Alltså bara contract lounges?Ingen tillgång till lounge på Arlanda, däremot får du tillgång till lounge som vanligt i Frankfurt.
Det är faktiskt så tokigt att ditt val av flygbolag för Miles & More påverkar. Flög LOT som Senator, men kom inte in på SAS Lounge på Arlanda. Behövde vara LOT Senator istället för Lufthansa Senator för att få gratis inträde.Detta är väldigt konstigt av Lufthansa. Jag är Star Alliance Gold (ej Miles & more) och flög Arlanda-Frankfurt-Tunis.
-SAS Lounge på Arlanda sa blankt nej och sa att LH endast tecknat avtal för sina egna statusmedlemar.
-I Frankfurt var det inga problem alls för alla är Star Alliancelounger.
-Så kunde man ju tänka sig att det inte skulle finnas lounge i Tunis för där finns ju ingen Star Alliance-lounge. Men det var inga problam att komma in.
LH-gruppen har alltså gjort lite speciella avtal i just Sverige (och hela Skandinavien) om, jag förstår det rätt.
Hade du bokat resan genom SAS eller separat med Lufthansa?Detta är väldigt konstigt av Lufthansa. Jag är Star Alliance Gold (ej Miles & more) och flög Arlanda-Frankfurt-Tunis.
-SAS Lounge på Arlanda sa blankt nej och sa att LH endast tecknat avtal för sina egna statusmedlemar.
-I Frankfurt var det inga problem alls för alla är Star Alliancelounger.
-Så kunde man ju tänka sig att det inte skulle finnas lounge i Tunis för där finns ju ingen Star Alliance-lounge. Men det var inga problam att komma in.
LH-gruppen har alltså gjort lite speciella avtal i just Sverige (och hela Skandinavien) om, jag förstår det rätt.
Det var en paketresa med reguljärflyg bokad hos resebyrå.Hade du bokat resan genom SAS eller separat med Lufthansa?