Senaste nytt

Access till Sky Team lounger

Holy shit, JFK T4 Delta One Lounge är nog den bästa lounge jag besökt, öppna för 4 månader sedan, full à la carte meny, med riktigt bra viner och champagne samt en väldigt trevlig bar.
Vilket bolag flög du med för att komma in i Delta One på JFK? Flyger SAS Business och är Skyteam Elite Plus. Ser att SAS ej finns med på listan så det känns som om det är kört?

Ren och skär gissning men när SAS är fullt integrerade i DL/AF/KLM/VS JV tror jag att det blir access till Delta One för resenärer i C med SAS.

Det är min gissning också. Samtidigt finns en risk att överbefolkning i loungerna kan få Delta att vidta liknande åtgärder som de gjort i Boston.
Samtidigt tillför nog SAS relativt få passagerare till Delta One i ett sådant läge, jämfört med hur många longhaul Delta själva har från JFK. Så jag tror också det är kopplat till medlemskap i JV. Hela poängen med JV är ju att delta proportionerligt på intäkterna, och då blir det alltså även en prioritet för Delta att SAS passagerare får en bra upplevelse.

Men rent generellt har Delta problem med överbefolkning i loungerna, och har valt att prioritera Amex-kunder där (co-brand).

Gick ju att köra loungehopping på SFO idag… AF bad mig vänta 15 min… gick då till China Airlines (som var sådär), sedan vidare till Virgin Clubhouse som verkar suverän än så länge.
Var väldigt mycket kollande i papper innan man fick komma in i båda dock.

Verkar dock som jag inte skulle haft access… otroligt vad lite ”smooth talking” kan göra. Hon som släppte in mig kom precis förbi och sa att hon gjort ett misstag. Synd då denna lounge var suverän… grym mat och drinkar :)

Toppen