Senaste nytt

Miles&More Senator: Vad är poängen? [inte imponerad]

Det andra sättet är ju bara att när du kommer till boardingdesken så ber du, innan boarding börjat gärna, att byta från BA till CX som exempel, det är inga konstigheter alls.
Inte säkert att de ändrar rätt i FQTV och istället kanske bara ändrar FQTS och då får du in poängen fel ändå. Sådant läser man ju om lite då och då att folk får poäng krediterade fel trots att de ändrat till "rätt" program

Inte säkert att de ändrar rätt i FQTV och istället kanske bara ändrar FQTS och då får du in poängen fel ändå. Sådant läser man ju om lite då och då att folk får poäng krediterade fel trots att de ändrat till "rätt" program
Finns alltid en risk såklart, men det har aldrig blivit fel när jag gjort det.

Har precis haft kontakt med min kontaktperson på Lufthansa i Skandinavien. Kreditkortslösning lär vara på gång.
Håller tummarna för både Amex MR Transfer partner och Mastercard (helst inte SEB Kort).
Revenue based earning är däremot riktigt kasst, oavsett vilken klass du bokar. Hade jag krediterat resan till turken så hade flygningarna gett cirka 450 + 400 miles.
Vad är Poängen?
Jag tänker att med LH så kanske det kommer möjligheter med kreditkort men bortsett från det så är väl eVouchers primära fördelen med Senator?
Personligen är det tveksamt om jag lyckas förlänga statusen som det ser ut just nu då jag åker SkyTeam västerut, *A österut och det som passar bäst inom Europa. Borde jag satsa på något annat program om man primärt tänker på poäng och uppgradering? Har i dagsläget *A Gold via TK, TG & LH.

Idag damp följande mail ner i inkorgen. Trist att tappa Senator, men intressant nog erbjöds valet att förlänga statusen för 2000 Euro. Inget som jag tänker hoppa på men jag uppskattar erbjudandet.
Skärmavbild 2025-01-29 kl. 21.05.52.png

Idag damp följande mail ner i inkorgen. Trist att tappa Senator, men intressant nog erbjöds valet att förlänga statusen för 2000 Euro. Inget som jag tänker hoppa på men jag uppskattar erbjudandet.
Jag funderar lite på om man kan motivera kostnaden för sig själv. Man får ju ändå 2st eVouchers men spontant skulle jag säga att värdet på dom nog är närmare €1000, kanske €1500? Lounge får man ju ändå med Amex Platinum så då är det frågan om Fast-track’s värde då. Nja tveksamt.

Vidare så tycker jag att lösningen på Eurobonus känns mer fair att om man är nära kan man köpa det som saknas.

Spännande länk till kreditkort, bara tyska fortfarande va? Lite osmidigt att skriva om det på en marknad där man inte erbjuder det.

Toppen