Senaste nytt

Plusgrade: Rapportera dina bud

Sträcka: SFO-CPH
Datum: 18 Jan 2025
Från kabinklass: SAS Plus
Till kabinklass: SAS Business
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 72 000 poäng
Bid strength: Strong
Eurobonusstatus: EBD
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: Cirka 2 dagar innan.
Gick uppgradering igenom: Nej, besked kom 6 timmar innan avresa.

Fanns 5 platser i C enl Expertflyer vid T-7h, tre av dessa försvann vid T-6. Resterande två fanns kvar när incheckning öppnades och en av dem såldes till mig för 35k poäng.

Lyckades boka en rutt till BKK med 20%-kampanjen där det blev Business/Go. Vad är det lägsta minimibud som "tekniskt" finns för Go till Business bid? För nuvarande är den 45.000 men osäker ifall jag ska vänta eller inte (är ca 4 veckor kvar tills utresa).

Lyckades boka en rutt till BKK med 20%-kampanjen där det blev Business/Go. Vad är det lägsta minimibud som "tekniskt" finns för Go till Business bid? För nuvarande är den 45.000 men osäker ifall jag ska vänta eller inte (är ca 4 veckor kvar tills utresa).
Lägg ett bud nu men håll det under regelbunden bevakning, du kan alltid uppdatera ditt bud när som helst.

Lägg ett bud nu men håll det under regelbunden bevakning, du kan alltid uppdatera ditt bud när som helst.
Tänkte ifall jag bidda nu 45k, och minimibud sjunker, kan jag justera nedåt då eller kommer den aldrig visa sig lägre för mig? Samt tankar kring att upgrade-vid checkin/gate ligger ju på 50k, så ingen större besparing.
Såg nu att man kan ändra, så lägger ett bud så länge :)

Last edited:
Tänkte ifall jag bidda nu 45k, och minimibud sjunker, kan jag justera nedåt då eller kommer den aldrig visa sig lägre för mig? Samt tankar kring att upgrade-vid checkin/gate ligger ju på 50k, så ingen större besparing.
Såg nu att man kan ändra, så lägger ett bud så länge :)
Det går att justera ned senare ifall golvet sänkts

Toppen