Senaste nytt

Lufthansa service nivå suger

LH Italia upphörde väl för ca ett år sedan?
Maskinerna flyttades väl över till BER?
Har inte flugit LH på longhaul i C sedan i september 2012, kommer att flyga FRA-EWR /JFK-FRA i början av februari, en undran har man slutat med ”lådan” som förrätt?

LH Italia upphörde väl för ca ett år sedan?
Maskinerna flyttades väl över till BER?
Har inte flugit LH på longhaul i C sedan i september 2012, kommer att flyga FRA-EWR /JFK-FRA ibörjan av februari, en undran har man slutat med ”lådan” som förrätt?

Slutet av 2010 var det t.o.m. Tror Jonas C menade "sista veckan" som i "sista veckan de fortfarande flög".
Sammanfattningsvis verkar de erbjudit en högst varierande servicenivå då vi alla har så olika minnen.

Om vi återgår till "vanliga" LH så är jag verkligen inget "fan" av deras ekonomiprodukt inom Europa. På Long haul är det som de flesta andra... Tycker nästan bara det är LX som levererar uppenbart mer i ekonomi. C inom Europa tar jag för vad det är... Har tyvärr varken flugit C eller F med LH på längre linjer.

Slutet av 2010 var det t.o.m.

Jag har full respekt för Dina synpunkter och kunskaper Palazzi, men det var i oktober 2011 som man upphörde med LH Italia, och sedan var tanken deras 6 stycken A 319 skulle flyttas över till nya BER, jag tror att de flyttades över till TXL
Ber om ursäkt att jag miss uppfattade Jonas C

[QUOTE=Palazzi;111010]Slutet av 2010 var det t.o.m.

Jag har full respekt för Dina synpunkter och kunskaper Palazzi, men det var i oktober 2011 som man upphörde med LH Italia, och sedan var tanken deras 6 stycken A 319 skulle flyttas över till nya BER, jag tror att de flyttades över till TXL
Ber om ursäkt att jag miss uppfattade Jonas C

Det har du helt rätt i! Jag hade för mig att det var 2010... men jag hade tydligen helt fel där :) Var linjen ARN-MXP igång lika länge? Förstår inte varför jag inte flög bolaget den hösten för annars (kanske inte tiderna passade bara..)

Ber om ursäkt för det felaktiga påpekandet :)

Flygtiderna var ca 17:30-20:00 MXP-ARN och returen ca 21:00-23:30.

Det förklarar nog varför jag inte valde bolaget under en längre tid. Ankomst 23.30 till Milano gör att jag inte hinner med sista tåget till Bergamo.. 17.30 hem är väl OK, men troligen bokade jag en T/R med samma bolag från ARN :)

Det är trevligt när andra medlemmar har bättre koll på potentiella anledningarna än man själv :D Vi behöver alltså inte ens minnas själva på BC.se! :cool:

Angående service. Dryckesmässigt är LH helt ok 2rundor med vagnen idag, men maten är verkligen upp och ner. Idag MUC-GOT serverades denna "Macadamia-Birnem-Schnitten"..i mitt tycke oätlig!

Då föredrar jag nog nästan SAS där jag kan köpa mat in Ekonomi.

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    205,5 KB · Visningar: 476
Sen är ju frågan varför två låg på bordet ;)

Tycker för övrigt att Lufthansas pajer är helt okej. Visserligen lite många E-nummer, men hellre det än muffinsen SAS säljer…

Toppen