JacobGBG
Medlem
Förlåt, jag menar självfallet en överviktig Eu261, mao ett BMI över normalen utan någon värdering lagd till denna EU261s själva utseende.Vad är en ”fet” EU261?
Förlåt, jag menar självfallet en överviktig Eu261, mao ett BMI över normalen utan någon värdering lagd till denna EU261s själva utseende.Vad är en ”fet” EU261?
Rubensk EU261?Förlåt, jag menar självfallet en överviktig Eu261, mao ett BMI över normalen utan någon värdering lagd till denna EU261s själva utseende.
Problemet är väl att "problemet" uppstod innan resan påbörjades ca 6 månader innan. Finns inget i EU261/2004 som täcker det.Påbörjad resa = flygbolagets problem.
Hade blivit en fet EU261 om de inte hostat upp nya biljetter. Skönt att det löste sig utan den dramatiken.
Jag blir kränkt å stora BMI-nummers vägnar. Genom att använda ett språkbruk som ”normalen” så menar du att ett BMI över detta är onormalt. Allt är normalt, alla skall med!Förlåt, jag menar självfallet en överviktig Eu261, mao ett BMI över normalen utan någon värdering lagd till denna EU261s själva utseende.
Om du flyger SAS BKK-CPH-ARN skall de kunna checka bagaget hela vägen trots två bokningar. Jag har gjort det BKK-CPH med TG + CPH-GOT med SAS. (Före Skyteam)Såg den här tråden igår och blev lite orolig för vår hemresa från BKK då vi inte kunde välja sittplatser på sista benet CPH-ARN av ngn anledning. (bokat BKK-CPH och sedan lagt till CPH-ARN i efterhand).
Ringde in för att dubbelkolla och allt var korrekt och de la till sittplatser för oss.
Vaknade nu på morgonen 4h innan flighten och då är sista benet borta.
Ringer in men de kan inget göra eftersom det är så nära inpå vår första flight.
Får rådet att köpa biljett sista biten och sen claima från SAS.
Problemet blir då att det bara är 1h connection i CPH (sista flighten för dagen) och eftersom det blir separata biljetter så måste vi hämta ut bagage och checka in igen.
Så, hotellnatt i CPh……
Dessutom är de första morgonflygen fulla och vi har möten som måste avverkas på förmiddagen.
Den enklaste lösningen hade varit att stanna på CDG och ta AirFrance direkt till ARN därifrån. Men då kan vi ju inte få ut bagaget.
Lutar åt en mötesdag i loungen och komma hem på eftermiddagen med alla extrakostnader det innebär.
Har ni fått bekräftelse på bokningen tidigare (pdf-biljetter) där alla benen är med hade jag åkt och låtsas veta ingenting och bett SAS lösa det på flygplatsen. Men det förutsatt att du inte har något superviktigt att hinna hem till, annars är det nog smartare att boka sista benet och försöka checka in bagaget hela vägen.Såg den här tråden igår och blev lite orolig för vår hemresa från BKK då vi inte kunde välja sittplatser på sista benet CPH-ARN av ngn anledning. (bokat BKK-CPH och sedan lagt till CPH-ARN i efterhand).
Ringde in för att dubbelkolla och allt var korrekt och de la till sittplatser för oss.
Vaknade nu på morgonen 4h innan flighten och då är sista benet borta.
Ringer in men de kan inget göra eftersom det är så nära inpå vår första flight.
Får rådet att köpa biljett sista biten och sen claima från SAS.
Problemet blir då att det bara är 1h connection i CPH (sista flighten för dagen) och eftersom det blir separata biljetter så måste vi hämta ut bagage och checka in igen.
Så, hotellnatt i CPh……
Dessutom är de första morgonflygen fulla och vi har möten som måste avverkas på förmiddagen.
Den enklaste lösningen hade varit att stanna på CDG och ta AirFrance direkt till ARN därifrån. Men då kan vi ju inte få ut bagaget.
Lutar åt en mötesdag i loungen och komma hem på eftermiddagen med alla extrakostnader det innebär.
Det gick inte enligt den jag pratade med på SAS.Om du flyger SAS BKK-CPH-ARN skall de kunna checka bagaget hela vägen trots två bokningar. Jag har gjort det BKK-CPH med TG + CPH-GOT med SAS. (Före Skyteam)
Kundtjänst har inte varit ute och sett hur det fungerar i praktiken.Det gick inte enligt den jag pratade med på SAS.
Flyger BKK-CDG (AF) CDG-CPH (SAS) och skulle fortsatt CPH-ARN (SAS)
Det va där hemresan saknades för mina kompisar vilket gjorde att det blev problem. Finns den på den PDFen borde allt vara grönt egentligen.Har ni fått bekräftelse på bokningen tidigare (pdf-biljetter) där alla benen är med hade jag åkt och låtsas veta ingenting och bett SAS lösa det på flygplatsen. Men det förutsatt att du inte har något superviktigt att hinna hem till, annars är det nog smartare att boka sista benet och försöka checka in bagaget hela vägen.
Hoppas allt går smidigt för dig. Kommer vara extra noga nu när det gäller bonusbiljetter som blivit ändrade men även nybokade för att det inte ska bli liknande problem i framtiden.Såg den här tråden igår och blev lite orolig för vår hemresa från BKK då vi inte kunde välja sittplatser på sista benet CPH-ARN av ngn anledning. (bokat BKK-CPH och sedan lagt till CPH-ARN i efterhand).
Ringde in för att dubbelkolla och allt var korrekt och de la till sittplatser för oss.
Vaknade nu på morgonen 4h innan flighten och då är sista benet borta.
Ringer in men de kan inget göra eftersom det är så nära inpå vår första flight.
Får rådet att köpa biljett sista biten och sen claima från SAS.
Problemet blir då att det bara är 1h connection i CPH (sista flighten för dagen) och eftersom det blir separata biljetter så måste vi hämta ut bagage och checka in igen.
Så, hotellnatt i CPh……
Dessutom är de första morgonflygen fulla och vi har möten som måste avverkas på förmiddagen.
Den enklaste lösningen hade varit att stanna på CDG och ta AirFrance direkt till ARN därifrån. Men då kan vi ju inte få ut bagaget.
Lutar åt en mötesdag i loungen och komma hem på eftermiddagen med alla extrakostnader det innebär.