Senaste nytt

Värningsregler hos Amex

Haha jag kanske var otydlig, jag har platinum bara men min vän som är ekonomiskt oberoende önskar ett Centurion kort men har aldrig varit i kreditkort världen.
Då tänkte jag om det finns sätt där jag kan bjuda in han?
Antar att personen inte har någon amex produkt? Vad jag vet behövs iallafall minst 5år som kund.

Man kan anmäla intresse för att få en inbjudan till American Express Centurion-programmet. Om din vän är intresserad kan han/hon bara ringa och uttrycka sitt intresse för programmet. Om American Express anser att personen är en potentiell kandidat, kan de få en inbjudan (email). Då är det bara välja design på kortet, betala 70K så var saken biff. Men osäker på om du får ”värvningsbonus”. Men din vän måste ha en historik med Amex….
Jag hade ju blivit glad om jag hade fått bonusen men inte det viktigaste. Mest att jag anser att han behöver verkligen den och att han hade varit en bra kund till Amex.

Dock nämnde du en historik hos Amex. Det har han inte alls. Men om han är ekonomiskt oberoende så borde det vara grönt tänker jag eller vart kan kan läsa de villkoret?

Jag fick min inbjudan på mindre än ett år efter att jag skaffade mitt första amex.

Värva honom till plat och be honom att använda kortet är nog en bra början.
Okej hann inte läsa det.
Då gör jag så. Bjuder in han till platinum samt elite. Då ska jag konsulta han.

Btw om jag får hans extra kort finns det en chans att jag kan få den. Jag som inte är ekonomiskt oberoende. Men jag hamnar under hans ansvar.
Finns det en chans att jag kan gå den?

Toppen