Senaste nytt

AMEX Doctor Please

har hänt i Thailand och China. Löst sig med besök hos lokala doktorn där jag uppvisat elektroniskt recoet från Sverige. med google har man då tagit fram alternativ.
Hade ju varit grymt bra om det hade funkat via appen kan jag tycka, en dos extra trygghet helt enkelt.

Intressant, på resa nu i USA, gäller den även familjemedlemmar ?
Som jag tolkar det endast barn. Men man ska registrera sig så du kanske ser där vad som gäller när du gör det?

Members and their Supplementary Card
Members under 80 years old.
As a member, you can search medical advice . on behalf of your children, who are under the age of 18.

Gäller detta SAS Amex Elite? Sånt under förmåner på Amex hemsida att videosamtal med läkare under resa ingår. Men hur nyttjar jag det? Hittar ingenting, kanske är jag som letar dåligt.

Edit borttaget för Elitekortinnehavare enl Amex chatt... Typiskt.

Last edited:
Gäller detta SAS Amex Elite? Sånt under förmåner på Amex hemsida att videosamtal med läkare under resa ingår. Men hur nyttjar jag det? Hittar ingenting, kanske är jag som letar dåligt.

Edit borttaget för Elitekortinnehavare enl Amex chatt... Typiskt.
Får uppdatera detta. Doctor Please är visserligen borttagen som förmån för Elite. Dock erbjuder det nya försäkringsbolaget Europ Assistance en liknande tjänst. Via deras portal (https://www.americanexpress.com/sv-se/forsakring/hantera_min_forsakring/) skapade jag ett ärende och beskrev situationen. Svensk läkare ringde upp (från UK-nummer) inom 20 minuter och rekommenderade behandling. Journalanteckning på engelska laddades upp i ärendet direkt efteråt. I detta fall medicin som farmaceuten på apoteket i Thailand kunde skriva ut recept på över disk. Osäker på hur det hade fungerat om det varit något som de inte kunde skriva ut över disk. Men otroligt smidigt!

Toppen