Senaste nytt

Hertz (Generell diskussion)

Jag hade ett ärende i somras där jag fått för få statuspoäng.
Det lokala kontoret där jag hyrt hjälpte mig smärtfritt! (Sturup!)
Kanske ett argument för några att välja MMX istället för CPH? :)

Funderade på att boka nu innan nyår för att nå guld men kanske är lite osäkert om man ens får in poängen? Om man nu skulle få in poängen om 2mån (har brytdatum 31/12) kommer de backdateras och får man isf gold hos SAS om det visar sig man uppnått 45k i tid?

Funderade på att boka nu innan nyår för att nå guld men kanske är lite osäkert om man ens får in poängen? Om man nu skulle få in poängen om 2mån (har brytdatum 31/12) kommer de backdateras och får man isf gold hos SAS om det visar sig man uppnått 45k i tid?
Bokade på liknande kampanj tidigare i år, poängen daterades till upphämtningsdagen. Är ju lite risky, men kan vara helt görbart, och SAS borde ge dig guld även ifall det är frågan om en bakdatering. Men kan krävas att man kontaktar dem.
Risken är mer på att Hertz gör det de lovar.

Blir lite irriterad på att Hertz adderar 25% moms ovanpå trängselskatten (som är moms befriad), med andra ord blir skatten 25% högre.
Som tillägg läggs även en administration avgift.

Får man lägga på moms på skatt?

Ja, man får alltid lägga på standardsatsen 25% om man är lat och inte känner för att koda momsen rätt.

Skatteverket klagar inte om man betalar in för mycket. Värre om man lägger in för låg sats.

Jag hämta ut en bil från deras kontor på BMA men det visade sig under färdens gång att pumpen till spolarvätskan inte orkar riktigt (det rinner bara ner från munstycket istället för att spruta upp mot rutan). Nu är ju kontoret stängt efter kontorstid och på helger.

Så någon som har tips på vad jag kan/ska göra? Att köra runt med smutsig frontruta är ju inget att rekommendera i längden.

Kan man ringa deras nummer för driftstopp och på så sätt få hjälp för numret till kontoret är det ingen som svarar på.

Jag hämta ut en bil från deras kontor på BMA men det visade sig under färdens gång att pumpen till spolarvätskan inte orkar riktigt (det rinner bara ner från munstycket istället för att spruta upp mot rutan). Nu är ju kontoret stängt efter kontorstid och på helger.

Så någon som har tips på vad jag kan/ska göra? Att köra runt med smutsig frontruta är ju inget att rekommendera i längden.

Kan man ringa deras nummer för driftstopp och på så sätt få hjälp för numret till kontoret är det ingen som svarar på.
Nog inte så mycket att göra, kan du kanske kolla om det finns is/smuts i munstycket som du kan peta ut?

Numret leder bara till SOS International och kan egentligen bara hjälpa dig vid faktiska driftstopp, de har ett nummer internt de kan ringa men är stationen stängd så kommer det inte hjälpa tyvärr.

Toppen