Senaste nytt

SAS lanserar sin längsta linje…. Ny linje på gång igen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan man tänka sig att SAS förlänger linjen BKK ner till SIN eller någon annan slutstation i regionen? Blir ju en lång linje om man skall flyga via BKK
En kantboll. ARN-BKK-SIN, eller rentav ARN-SIN-BKK? Man slipper långt stopp på marken i BKK och man kan köra linjen varannan dag med en maskin.

Jag tänker att ARN ska inte uteslutas. Dels av rent politiska skäl att sätta press på danskarna, dels att man har en maskin på ARN-EWR som har rätt många timmars dötid och som skulle må bra av att slingas med något lite längre. LAX hade bra beläggning sist den gick från ARN, och det är en stor hubb för Delta. ARN-LAX är längre än CPH-SEA som annars är årets längsta nyhet.

SAS uppger 13800 km som räckvidd för sina A359 så det sätter en gräns för längsta. Som inte utesluter mycket mer än de befolkade delarna av AU, NZ och eldslandet.
Skärmavbild 2024-11-26 kl. 21.39.22.png

För att komma med ett tråkigt alternativ så har delta hub i Salt Lake, som också är längre än SEA och ATL....

Att det går västerut tror jag är sannolikt, så länge man inte får flyga över Ryssland men konkurrenterna får. Sydamerika vore onekligen *roligare* än SLC...

För att komma med ett tråkigt alternativ så har delta hub i Salt Lake, som också är längre än SEA och ATL....

Att det går västerut tror jag är sannolikt, så länge man inte får flyga över Ryssland men konkurrenterna får. Sydamerika vore onekligen *roligare* än SLC...

SLC har inte jättemånga internationella anslutningar. Det är typ mest närområdet. Lite Kanada och Mexiko city. Så visst är det möjligt, men jag tror inte det. Alla de destinationerna man kan byta till når man ju med lätthet från de andra noderna också.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen