Senaste nytt

SAS på väg att återinföra Business class på Europa linjer från Oktober 2025

Jag har ju varit lite tveksam till business inom Europa, men om det nu ska införas en lyxklass och man ska kunna flyga första klass på Eutopalinjer, då är jag mer intresserad.

En av anledningarna till att Plus funkar men inte "lyxklassen" Business är ju just den svenska avundsjukan. Ingen är mer värd än nån annan.

Jag har ju varit lite tveksam till business inom Europa, men om det nu ska införas en lyxklass och man ska kunna flyga första klass på Eutopalinjer, då är jag mer intresserad.

Så kan det gå när man skriver om saker man inte har en aning om vad det är och läser en artikel som man försöker återge med blandade ord man snappat upp.

Jag fick en schemaändring på ett flyg jag har ARN-CPH i april och noterade att måltid på biljetten ändrats från Refreshment till Meal:

1732302365722.png

Litet sen på bollen, men det står i artikeln att "dessutom kommer sätena i mitten inte användas för att ge mer utrymme till passagerarna". Man kan fråga säga vad de ska användas till då? Uppställningsyta? Kanske att kabinpersonalen kommer och sätter sig där vid start och landning? Ska man flytta dit flygrädda barn från ekonomiklass?

Litet sen på bollen, men det står i artikeln att "dessutom kommer sätena i mitten inte användas för att ge mer utrymme till passagerarna". Man kan fråga säga vad de ska användas till då? Uppställningsyta? Kanske att kabinpersonalen kommer och sätter sig där vid start och landning? Ska man flytta dit flygrädda barn från ekonomiklass?
SAS copywriters fortsätter att vara ett sorgligt släkte, även efter allians- och ägarbytena.

Toppen