Senaste nytt

Hotell och sevärdheter i Auckland

TravelARN

Medlem
Vi ska åka till Auckland i Januari 2025 och letar efter ett hotell.

Kan någon rekommendera ett bra hotell i Auckland?
Några sevärdheter som inte ska missas?

Tack på förhand!

Det finns ett utkikstorn. Jag brukar gilla såna men njäh. Behållningen i den stan är att hänga på caféer, pubar, restauranger, tyckte jag för några år sen iaf.

Vi ska åka till Auckland i Januari 2025 och letar efter ett hotell.

Kan någon rekommendera ett bra hotell i Auckland?
Några sevärdheter som inte ska missas?

Tack på förhand!
Det finns flera Accor-hotell i bra lägen. Sofitel Viaduct Harbour är bra. Spana in Accor Plus om ni ska resa länge i krokarna. Hilton har bra utsikt men klickade inte riktigt för oss. Ta båten till Devonport och Waiheke Island, promenera till Ponsomby och ät på Depot: https://depoteatery.co.nz/

En tur ut till Waiheke är ett måste. Hippie kulturen lever kvar på ön med en marknad bla. Där finns också ett par riktigt bra vingårdar. Tantalus är topp vin och mat Stoney ridge är också bra. Där brukar det vara lite live musik eller DJ som under. Ön har ett par fina stränder där Onetangi är den längsta. En helikopter tur runt Aukland eller över öarna runt Aukland med Heletranz Helicopters är mäktigt.

Ta en sväng till Hobbiton

En tur ut till Waiheke är ett måste. Hippie kulturen lever kvar på ön med en marknad bla. Där finns också ett par riktigt bra vingårdar. Tantalus är topp vin och mat Stoney ridge är också bra. Där brukar det vara lite live musik eller DJ som under. Ön har ett par fina stränder där Onetangi är den längsta. En helikopter tur runt Aukland eller över öarna runt Aukland med Heletranz Helicopters är mäktigt.

Utan dessa två tror jag man får underkänt på Auckland-resan :D

Kvarteret bakom Mount Eden är trevligt med caféer, restauranger och butiker. Tror kvarteret har samma namn som berget, som är värt att gå upp på solig eftermiddag.

Bo? Park Hyatt och Hotell DeBrett är top notch.
CityLife ger bra valuta för pengarna och fri uppgradering (blev uppgraderad till stor och rymlig svit i 5 nätter) om du har guldstatus hos Expedia.

Toppen