Senaste nytt

SAS nya flagship lounge öppnar 2027! :)

Tobbe.O

Medlem
På SAS Diamond eventet i Stockholm igår presenterade SAS satsningen på bland annat en ny flagship lounge i Köpenhamn med öppning 2027! :)

Screenshot_20241106_205013_Samsung Internet.jpg

Eurobonusguiden.se har sammanställt eventet (komplement till @palmen mfl fina rapportering ;) )

Loungen blir 40% större än idag och ska nå upp till 3700 kvadratmeter :)

Troligen blir det en egen diamant avdelning mm :)

Personligen hoppas jag bland annat på en bra utsiktsplats och kanske även en utomhus del där man kan speja på flygplan, ta lite luft mm

Vilka andra delar/förbättringar hoppas ni på ska inrymmas i nya loungen? :)

Det är Schengen, man sa uttryckligen nedervåning och all non Schengen går efter passkontroll på övervåning.
Jag tror du tänker på ARN:s nya F-lounge, inte CPH som tråden gäller. Jag tycker inte man specifierade för nya flagship loungen i CPH under mötet, utom att det skulle ha ”en hel våning”. Misstänker att den kommer vara Schengen-sidan och således stänger man nuvarande loungen.

Misstänker att den kommer vara Schengen-sidan och således stänger man nuvarande loungen.

Ja, precis, jag tyckte att det var rätt så tydligt att denna nya lounge kommer att komma *istället* för nuvarande lounge. De pratade om att man inte längre kommer behöva släpa sin väska uppför några trappor.

Sen skulle jag väl gissa att SAS själva inte heller vet så mycket mer än oss exakt vad detta kommer att innebära. De vet hur utbyggnadsplanerna ser ut, de har ett avtal om ett utrymme (och en tidsplan), men så mycket mer detaljer är antagligen inte bestämda ännu. Det är ändå ett bra tag kvar till 2027. (och med tanke på hur det brukar vara med byggprojekt och liknande, så är jag nöjd om loungen är öppen till sommaren 2028)

Så skipper AF/KL vel deres Aviator kontrakt og sender deres status-business kunder over i SAS loungen? Hvad med Skyteam Elite, er der nogen som ved om man kommer ind i SAS loungen allerede nu, hvis man har status men flyver non-SAS Skyteam?

Så skipper AF/KL vel deres Aviator kontrakt og sender deres status-business kunder over i SAS loungen? Hvad med Skyteam Elite, er der nogen som ved om man kommer ind i SAS loungen allerede nu, hvis man har status men flyver non-SAS Skyteam?
Enligt ST Lounge finder så gäller det för Delta.

Toppen