Senaste nytt

Lounge i London på Heathrow

Jag har en connecting flight från MEX via LHR T3 i business med Aeromexico, sedan vidare med SAS till ARN genom T2. SAS-flighten ger ju mig inte access - men får jag access till VS Clubhouse i T3 genom min anländande AM-flight i business?

Nej. Du kommer inte ens komma in i T3 igen. Du leds i ankomstflödet där du antingen kan gå in i landet eller ta transitbussar till nästa anslutning.

Hade du haft en anslutning i T3 så hade du följt samma flöde och sen passerat säkerhetskontroll och kontroll av boardingkort.

Kommer med SAS (plus) till T2 från ARN, flyger ut med VS (upper class) från T3 till JFK, har 3h30min transfertid. Har ingen status eller kreditkort.

Virgin Clubhouse ska man väl komma åt, finns det något mer som kan vara kul att testa eller ska man gå all in på clubhouse? Och någon som vet hur mycket man hinner med egentligen, det lär väl ta lite tid mellan terminalerna och kanske en del extra kontroller som kommer ta tid för att det är till USA man ska?

Skönt att fråga efter erfarenheter här istället för att googla sönder sig!

Kommer med SAS (plus) till T2 från ARN, flyger ut med VS (upper class) från T3 till JFK, har 3h30min transfertid. Har ingen status eller kreditkort.

Virgin Clubhouse ska man väl komma åt, finns det något mer som kan vara kul att testa eller ska man gå all in på clubhouse? Och någon som vet hur mycket man hinner med egentligen, det lär väl ta lite tid mellan terminalerna och kanske en del extra kontroller som kommer ta tid för att det är till USA man ska?

Skönt att fråga efter erfarenheter här istället för att googla sönder sig!
3,30 räcker gott och ja flyger du Upper med Virgin kommer du åt Club House, finns ingen anledning att gå någon annanstans, en av de bättre loungerna som finns så stanna där så länge du kan. På Terminal 3 är det mest One World lounger , Cathay, AA, BA och Qantas

3,30 räcker gott och ja flyger du Upper med Virgin kommer du åt Club House, finns ingen anledning att gå någon annanstans, en av de bättre loungerna som finns så stanna där så länge du kan. På Terminal 3 är det mest One World lounger , Cathay, AA, BA och Qantas
Sorry om OT men nån som vet ifall man kommer in på Club House som Sky Team Elite Plus (SAS Diamant/Guld) om man flyger VS Ekonomi?

Sorry om OT men nån som vet ifall man kommer in på Club House som Sky Team Elite Plus (SAS Diamant/Guld) om man flyger VS Ekonomi?
Nej

1730837979172.png

Okej, som jag trodde. Dock var det inte lika tydligt om man gick på infon i Sky Teams Loungefinder. Men vem hade väl vågat hoppats på nåt annat! (Jag! :D)

Toppen