Senaste nytt

Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

Nu får man kvalificerad natt även då man bokar med bonuspoäng/spenn.

När får jag en kvalificerande natt?​

Från 19 november 2024 får du en kvalificerande natt per hotellnatt, oavsett om du betalat med pengar, bonuspoäng eller hel- eller delbetalar med Spenn. Antal kvalificerande nätter avgör din medlemsnivå och desto fler kvalificerande nätter du har inom medlemsperioden, desto högre medlemsnivå och förmåner får du.

• Gilla
Reactions: hco

När får jag en kvalificerande natt?

Från 19 november 2024 får du en kvalificerande natt per hotellnatt, oavsett om du betalat med pengar, bonuspoäng eller hel- eller delbetalar med Spenn. Antal kvalificerande nätter avgör din medlemsnivå och desto fler kvalificerande nätter du har inom medlemsperioden, desto högre medlemsnivå och förmåner får du.

Så numera stays även på bonusnätter det är jo faktiskt bra det tycker jag.

Oj vilka förbättringar det blir för platinum, ge bort ett guldkort men istället blir man av med uppgradering, garanterad sen utcheckning.

Dessutom har de inte nämnt ett ord om vad som händer med lifetime status (eller har jag missat det). Vi är ju några som är väldigt nära lifetime gold/platinum men inte hinner uppnå det innan 19 november. Infon för några veckor sedan var att vi skulle invänta mer info senare, och nu när vi får mer info nämner de inget om detta.

Garantier är svårt att jobba med. Det skapar ett stort missnöje när garantierna inte levs upp till. Det är en avvägning att få till förmåner som uppskattas av medlemmar samtidigt som hotellen ska klara av att leverera. Tror man hellre stryker förmåner som skapar mer missnöje än nöje. Så egentligen har dom bara lyssnat på er som klagar på att det fungerar dåligt ;)
I det här fallet borde det inte vara ett problem med en garanti. Garantin gäller ju vid tillgänglighet vid bokningstillfället. Det borde inte vara omöjligt att ha ett system som automatiskt justerar uppgraderingen direkt vid bokning om det finns ledigt rum i högre kategori.

Men oavsett så känns ju inte Strawberry lika intressant att förlägga sina vistelser hos framöver.

Last edited:
I det här fallet borde det inte vara ett problem med en garanti. Garantin gäller ju vid tillgänglighet vid bokningstillfället. Det borde inte vara omöjligt att ha ett system som automatiskt justerar uppgraderingen direkt vid bokning om det finns ledigt rum i högre kategori.
...
Precis! Det var ju så man trodde när de införde detta. Super-enkelt att bygga systemstöd för detta och det skulle dessutom avlasta hotellen.

Vi diskuterade detta ganska mycket här när det infördes och besvikelsen på "garantin" som bara rann ut i sanden för det visade sig att det var ändå upp till hotellen och de hade såklart ingen aning om hur tillgången på rum hade varit 2 månader tidigare, för deras rutiner fortsatte att vara att göra uppgraderingar vid room-ing kvällen innan (för de hotell som hade den rutinen).

Förutom försämringen med uppgradering, och sen utcheckning ser jag att de har också försämrat avbokningsförmånen.

Det här verkar vara en ren attack på status-medlemmarna.

Att ge bort guldkort är en svag förmån. Guld är åndå så enkelt att få att det nästan saknar helt värde. Men jag antar att de är ute efter att fylla systemet med nya status medlemmar för att locka fram spend från folk som inte bor så mycket på hotell. Och då måste de vattna ur förmånerna.

Grymt besviken. Jag ska ta ut mina bonusnätter och se vilken uppgraderingsprocent jag får. Först därefter kommer jag att utvärdera om jag ska lägga någon spend alls på jordgubben.

Man uppmanas ladda ner Spenn-appen. På vissa ställen står att den inte är redo än, på andra ställen saknas denna info. Vid sökning i App Store på ”spenn” får man som första träff upp en spännande app, och apputgivaren är registrerad i Norge:

e0ffcbfb81fae751451d0d907b117398.jpg

Detta till synes orelaterade företag har enligt sin webbsida (www.spenn.com) personal främst i Afrika, men påstås även ha verksamhet i Norge. Kan detta varumärkesproblem orsaka fördröjning av lansering av Spenn?

Vad innebär detta vid platinum??

"Frysa din medlemsnivå, vilket säkerställer att du förblir Platinum även under perioder då du bor mindre hos oss"

Jag håller dessvärre med er andra, endast en försämring, dem nya småsakerna på platinum nivån är inget som ger mig personligen något värde.
Jag är 77.000 poäng ifrån Platinum Lifetime och frågade senast igår hur dem tänker kring oss som är så nära men som vanligt ingen information, så nu är deras sista chans att lyckas behålla mig att ge mig ett besked kring mitt lifetime status annars gör jag mina sista nätter hos jordgubben efter 6-7 år.

• Gilla
Reactions: hco
Känns skumt hela grejen TBH, får se om jag har kvar mitt kort som snart ej är gratis längre, eller om jag faktiskt ska satsa mer på Best Western igen inom Sverige.
Har precis bokat ett gäng frinätter i Köpenhamn över påsk nästa år och sparade runt 7k Danska för 4 nätter och det får väll anses som OK efter att ha fått kortet "Gratis" under kampanj förra året.
Alla dessa förändringar känns mest röriga och man får aldrig de poäng man ska under kampanjer / när man betalar med kortet oavsett........

Toppen