Senaste nytt

Xiamen Air går ej boka som award

ELOS

Medlem
Hej! Har försökt boka Xiamen Air business class från Amsterdam. Det kommer upp på award Eurobonus Skyteam boknings sidan men sedan går det inte att boka. Ringde SAS och de ser att alla flygningar i inventory är bokningsklass O = 0 (noll platser). Tydligen släpper man bara platser till sitt eget bonusprogram trots att de visas för andra Skyteam bolag.

Hej! Har försökt boka Xiamen Air business class från Amsterdam. Det kommer upp på award Eurobonus Skyteam boknings sidan men sedan går det inte att boka. Ringde SAS och de ser att alla flygningar i inventory är bokningsklass O = 0 (noll platser). Tydligen släpper man bara platser till sitt eget bonusprogram trots att de visas för andra Skyteam bolag.

HUACA

Det stämmer inte, hade problem själv förra veckan, men det löste sig.

Hitta rätt agent .

Jag har kontaktat 4 agenter idag och ingen kan se möjligheten att boka någon flight med Xiamen. Det står 0 i inventory trots att de kommer fram på websidan

Bokade precis XMN-HAN-TPE med Xiamen Airlines och China Airlines. Ville ha en annan rutt via PVG men den fanns inte trots att den fanns som award. Bad agenten att berätta vad som fanns tillgängligt sedan tog jag första bästa även om det blir en omväg.

Samma svar idag igen även efter Eurobonus support är inkopplad - 0 platser trots 9 tillgängliga på awardsidan. Jag ger upp!

Pratade precis med en mycket trevlig agent på kundtjänst som hade samma svar. Resorna med Xiamen syns på hemsidan och i deras system, men går inte att boka och att det troligtvis är fel, d.v.s. att det inte finns några awardplatser för den aktuella dagen (för mig var det också den 11 oktober som var aktuellt).

Märkligt nog så har jag liknande problem med att boka även Garuda (ARN-DPS) där jag på SAS hemsida får upp två kombinationer (24 respektive 26 timmars restid) som inte går att boka på hemsidan ("kontakta kundtjänst"). Enligt agenten så är den kortaste resan med Garuda i deras system 28 timmar (!) med drygt sex timmars väntetid i Jakarta. Kort sagt verkar det som att något är allvarligt fel i bokningssystemet just nu. Eftersom jag har möjlighet att vara flexibel med resdatum så lät jag bli att boka och hoppas att det blir bättre framöver.

Toppen